Annons:
Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1204 ggr
MormorIngrid
2018-08-06 19:24

Programering tc 323

Hur kan man kolla att man programmerat rätt? I manualen står att man går med pilarna men får det inte att funka.

Annons:
Bo§e
2018-08-06 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Jag råkade ha den här "förenklade guiden" till TC-323 liggande.  Bara att följa den röda linjen med pilarna, från början till slut, utan att hoppa över någon punkt….  

 Kanske den kan vara till nytta….?    (2 bilder)

MormorIngrid
2018-08-06 19:38
#2

Tack Bosse, men har dem. Hjälper mig tyvärr inte. Hur kan man kolla sin inställning? Vad är sättpunktsvärde och ramptid?

Bo§e
2018-08-06 19:56
#3

"Sättpunktvärde" avser en temperaturpunkt dår "något skall hända"….t.ex. när ugnen skall gå över till full effekt, eller en topptemperatur, etc.

"Ramptid" avser tiden för en "händelse",  t.ex. tiden från start, upp till nästa "sättpunktsvärde", t.ex. när det skall övergå till full effekt, eller en utjämningstid.   

Om man anger "ramptid" 00.01 blir det "full fart" under den ramptiden.  Det är lämpligt att man anger "00.01" under rampen upp mot topptemperaturen.  

Om du vill kolla ett egeninlagt program,  börjar du med "select prog" och väljer "pers prog" (eftersom det är egeninlagt),  och väljer därefter det önskade programmets nummer,  och därefter "change prog", och sedan kan du stega dig genom programmet med "enter", och titta på värdena (eller ändra dem).

De s.k. "fasta" programmen har jag inte haft så mycket med att göra, eftersom de (som jag minns) inte är särskilt användbara för keramiskt bruk.   Man får jobba med sina egna personliga program (pers prog)……

MormorIngrid
2018-08-06 23:16
#4

Tack Bosse 😍

MormorIngrid
2018-08-06 23:16
#5
Upp till toppen
Annons: