Bränning av keramik

Programering tc 323

2018-08-06 19:24 #0 av: MormorIngrid

Hur kan man kolla att man programmerat rätt? I manualen står att man går med pilarna men får det inte att funka.

Anmäl
2018-08-06 19:36 #1 av: Bosse Cebex Gbg

Jag råkade ha den här "förenklade guiden" till TC-323 liggande.  Bara att följa den röda linjen med pilarna, från början till slut, utan att hoppa över någon punkt....  

Kanske den kan vara till nytta....?    (2 bilder)

Anmäl
2018-08-06 19:38 #2 av: MormorIngrid

Tack Bosse, men har dem. Hjälper mig tyvärr inte. Hur kan man kolla sin inställning? Vad är sättpunktsvärde och ramptid?

Anmäl
2018-08-06 19:56 #3 av: Bosse Cebex Gbg

"Sättpunktvärde" avser en temperaturpunkt dår "något skall hända"....t.ex. när ugnen skall gå över till full effekt, eller en topptemperatur, etc.

"Ramptid" avser tiden för en "händelse",  t.ex. tiden från start, upp till nästa "sättpunktsvärde", t.ex. när det skall övergå till full effekt, eller en utjämningstid.   

Om man anger "ramptid" 00.01 blir det "full fart" under den ramptiden.  Det är lämpligt att man anger "00.01" under rampen upp mot topptemperaturen.  

Om du vill kolla ett egeninlagt program,  börjar du med "select prog" och väljer "pers prog" (eftersom det är egeninlagt),  och väljer därefter det önskade programmets nummer,  och därefter "change prog", och sedan kan du stega dig genom programmet med "enter", och titta på värdena (eller ändra dem).

De s.k. "fasta" programmen har jag inte haft så mycket med att göra, eftersom de (som jag minns) inte är särskilt användbara för keramiskt bruk.   Man får jobba med sina egna personliga program (pers prog)......  

Anmäl
2018-08-06 23:16 #4 av: MormorIngrid

Tack Bosse 😍

Anmäl
2018-08-06 23:16 #5 av: MormorIngrid

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.