Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 2108 ggr
evaform
9/10/18, 6:06 PM

Ugnsautomatik TC40

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har en toppmatad ugn Evenheat som jag köpte på annons i fint skick.Säljaren kände inte till något om den utan den följde med ett husköp.Efter flera bränningar med sprucket skröjgods, konstaterade jag att den inte styrs av automatiken TC40 utan rusar i temperaturstigningen.Jag hade en teknisk bekant som började titta på automatiken, bytte ut några reläer men sen blev det inte mer gjort.Så nu letar jag efter att byta ut automatiken(gärna mer avancerad) eller få hjälp med att reparera och åtgärda felet.Någon som kan tipsa om kontakt i Skåne?

Annons:
Bo§e
9/11/18, 1:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kolla att du lagt in programmet korrekt.   TC40 är inte "steglös",  utan man får ett antal val i segmenten 1 och 3.

Skröjprogram:

Segment 1:   Välj 120°C / timma om det rör sig om smått, tunt gods.    Välj 60°C / timma vid tjockare / större föremål.

Segment 2:  Detta segment är automatiskt "full fart från 580°C",  men här väljer du önskad topptemperatur (t.ex. 950°C).

Segment 3:  Här kan du välja utjämningstid (lämpligen  10 eller 30 minuter).

TC 40 har inget minne för flera program.   De värden du lade in senast,  ligger kvar tills du ändrar dem.

evaform
9/11/18, 5:22 PM
#2

Tack Bosse för påpekan, tänk om det vore så enkelt och att den går att få igång som  den ska!.Nu var det ett tag sen jag provade sist och automatiken är ju simpel men jag ska gå igenom den igen.För typ 10 år sen hade vi Berry i Malmö trakten som servade ugnar genom Cebex. Vem kan man anlita nu?

Roderveld
3/17/19, 5:19 PM
#3

Prova med Kristian Tuleborn på Uterm! Sök på Uterm så hittar du alla kontaktuppgifter.

Upp till toppen
Annons: