Annons:
Etiketterglasyrerglasering
Läst 1985 ggr
andrea_karlsson
10/23/18, 6:58 AM

Glasyrtång

Hej!

Jag köpte för ett litet tag sedan en av de billigare glasytängerna från cebex och den har nu gått i sönder. Jag undrar om ni har några tips på bra glasyrtänger eller om ni har något annat sätt ni glaserar på?

Annons:
Ulla
10/29/18, 8:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej! Jag har testat flera glasyrtänger och kommit fram till att jag nog tycker bäst om den här modellen. Den finns i flera storlekar och känns stabil att använda. Passar min hand

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

andrea_karlsson
10/31/18, 8:37 AM
#2

Hej! vart har du köpt den tången Ulla? har svårt att hitta tänger

Ulla
10/31/18, 8:46 AM
#3

Den är så gammal att jag inte kommer ihåg. Ska se om jag kan hitta den någonstans.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Bo§e
10/31/18, 10:59 AM
#4

Behoven varierar en del, beroende på vad man skall glasera, vilket innebär att man så småningom kanske skaffar fler än en tång….

Men, när det gäller mångsidighet har jag två personliga favoriter:   Den ena är den gamla "Brodab-tången", som var gjord av fyrkantsjärn. Den har inte funnits på marknaden på väldigt många år, men den kan ju förstås dyka upp på begagnatmarknaden….      Min andra favorit är den s.k.  "japanska" glasyrtången, i rostfritt.  Stadig och mycket mångsidig…!  En aning dyr, men jag tycker att den är värd det, just pga sin mångsidighet, och för att det en "livstidspryl"….

Ulla
10/31/18, 2:55 PM
#5

Ser att Seemann i Stockholm har den tång som jag gillar bäst.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Claesnilsson
10/31/18, 8:07 PM
#6

Hej.

Har en likadan tång som Ulla och den är jättebra.🙂

Annons:
veka
11/29/18, 6:48 PM
#7

Seemann har slutat tillverka denna tång hörde jag av Håkan, men det var ett tag sedan. Den tången är superbra, Ulla. Vill ha.

helena_form
12/2/18, 6:19 PM
#8

Gillar oxå den bäst. Funderar på att gå till lokala smeden med min gamla och prisfråga.

Claesnilsson
12/2/18, 9:46 PM
#9

Det är ingen dum ide att prova hos den lokala smeden🙂

Upp till toppen
Annons: