Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1442 ggr
Joppi
11/16/18, 8:55 AM

Reservdel till begagnad drejskiva - vart hitta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just köpt en begagnad drejskiva som dessvärre blev skadad i frakten. Plastbaljan som samlar upp allt vatten och lerspill sprack. Nu letar jag efter någonstans där jag kan köpa denna balja.  Någon som kan tipsa mig om vart jag kan köpa reservdelar? Maskinen är en Frema DC Potters Wheel PC-DC ursprungligen från Kanada. Jag tänker at det kan vara svårt att hitta just den delen om jag inte ska betala dyr frakt men kanske kan det funka med andra märken.

Annons:
Bo§e
11/16/18, 9:51 AM
#1

Den finns tillgänglig här:     https://www.psh.ca/index.php?item_id=QFPAN

Det blir nog svårt att få  någon annan balja att passa  så bra att du blir nöjd med resultatet….och de är inte heller alldeles billiga, dvs man tjänar ändå inte så mycket, om ens något alls….     Jag tror att du blir mest nöjd med en originalbalja som faktiskt passar,  även om den skulle kosta litet mer, inklusive frakt.

Joppi
11/16/18, 10:34 AM
#2

Tack för svar Bosse. Jag pratade just med Cebex servicekille och fick samma svar. Jag har mailat det kanadensiska företaget och väntar på svar från dem. Troligtvis blir det en kostnad som överstiger det jag betalt för drejmaskinen vilket ju känns sådär. Jag funderar på om jag skulle kunna laga den befintliga men plasten känns hård och därmed skör så jag vet inte.

Bo§e
11/16/18, 10:51 AM
#3

Silvertejp  (!)  är förstås möjligt som en tillfällig lösning……men sedan får man ta ställning för hur kul det är i långa loppet….

Sintring
11/16/18, 2:34 PM
#4

#0 Jag har skickat dig ett PM (privat meddelande)

Joppi
11/19/18, 7:00 AM
#5

Ja Bosse, jag funderade ett tag på superlim och silvertejp på det men det är ju som du skriver ingen hållbar lösning så jag fortsätter efterforskningarna. :-)

Plena
11/21/18, 9:57 AM
#6

Skulle det kanske gå att laga genom att sätta ihop den med silvertejp från undersidan och silikona från rätsidan. Har ingen aning om det funkar men kan vara värt att testa!

Annons:
Upp till toppen
Annons: