Annons:
Etikettbilder-på-keramik
Läst 1205 ggr
rikard1235433
1/5/19, 4:52 PM

Hjälp gällande vad saker är gjorda i

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver hjälp kan någon komma med ideer om vad detta kan vara tillverkat i. Jag är ny inom aktions branchen och  har lite svårt att fastställa vad saker är gjorda i för material. Dessa väger jätte mkt, något kg styck. Om de är något ni lär veta för att hjälpa mig är det bara skriva.

Annons:
Bo§e
1/5/19, 5:04 PM
#1

Man skulle kunna tänka sig att föremålen kommer från Indien eller Pakistan….eller i alla fall är tänkta att se ut som om de gör det…   (?)    

Materialet:  I mina ögon ser föremålen inte riktigt keramiska ut.  Skulle kunna vara något slags "konstmassa".   Jag kan ha fel, men materialet liknar andra föremål av konstmassa som jag sett (finns många olika sådana material idag…)      Om man lyckas pilla bort en liten bit, t.ex. från undersidan, kan man prova att sätta den under en låga.  Om den då smälter, förkolnar  eller rentav brinner,  är materialet definitivt inte keramiskt, utan något "modernt" syntetiskt/organiskt material….    

Detta är gissningar från min sida…..vad tror ni andra….?

ler
1/5/19, 6:10 PM
#2

Jag tänker på alabaster när jag ser figurerna, det är ju också ett ganska vanligt råmaterial till sådant arbete i Indien. Men kan så klart vara som Bosse skriver ett kompositmaterial som skall föreställa något det inte är.

Bo§e
1/5/19, 6:41 PM
#3

#2:    Ja, lackad alabaster är ju också en möjlighet….men de sista decennierna har det dykt upp många gjutbara "konstmaterial" med diverse fantasifulla namn…

Upp till toppen
Annons: