Annons:
Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 916 ggr
pyromanen
1/7/19, 2:15 PM

Överbelastningsskydd lerkran

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog äntligen tag i att tömma min efter sommaren totalt intorkade lerkran… i samband med det slutade den fungera, alltså den är helt död när jag försöker starta. Tror och hoppas det är överbelastningsskyddet som löst ut. Det ska finnas ett sånt överbelastningsskydd. Men vart sitter det och hur gör jag för att få fart på den igen?  Hittar inte "instruktionsboken" om det har funnits någon sådan. Har försökt googla och kommer då såhär nära som bifogade bilden. På faktabladet står det att det finns ett överbelastningsskydd och hänvisas till bifogade bilden, men hittar  ingen "knapp" eller dylikt…

Annons:
pyromanen
1/7/19, 2:48 PM
#1

Hmm. Den var inte alls död. När väl torra leran var ute och jag provade igen var problemet löst.. Ändå lite nyfiken på hur detdär överbelastningsskyddet skulle funka ifall..

ler
1/7/19, 2:57 PM
#2

Jag hade en maskin med överbelastningsskydd och det var bara en knapp som åkte upp och så skulle man bara trycka ner den igen så funkade det, men om det skulle ske så skall man nog låta maskinen svalna av först.

Bo§e
1/7/19, 6:09 PM
#3

Om du har ett motorskydd (överbelastningsskydd) - vilket du troligen har - sitter det i den grå dosan med till-från-knapparna.   Vissa skydd gör att "ON"-knappen åker ut, ungefär som Ler nämner….så är det bara att vänta tills allt kallnat och försöka igen.    Men, vissa andra motorskydd påverkar inte själva knapparna, utan stänger bara av….så får du vänta tills allt kallnat och trycka "off-on" igen…..

pyromanen
1/7/19, 8:08 PM
#4

Tack för svar #2 och #3!

Upp till toppen
Annons: