Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 796 ggr
yasminkeramik
2019-01-28 12:13

Se hit! Jag vill bli lärling hos dig!

Hej!

Arbetar du som keramiker? Skulle du kunna tänka dig ta emot en lärling under 2 års tid (Hantverksakademin)?

Här kommer en kort presentation av mig! 🙂 
Jag heter Yasmin, 26 år och har rötter från Island och  Marocko, vars keramiska historia fascinerat mig sedan barnsben. 
Har ett stort brinnande egenintresse för lerans kvalitéer som startade under en kurs  i Levande verkstadsmetodik HT 2015. 
Under våren 2016 arbetade jag med barn och ägnade kvällarna åt att åka till Gustavsberg för att låna drejskivor. 

Jag blev så pass trollbunden av  leran och alla andra material vi arbetat i under kursen så att jag bestämde mig för att söka den två åriga Levande Verkstadspedagog utbildningen som startade HT.16.
Jag fördjupade mig under projektveckor, arbetade med leran under kvällstid och frågade ut läraren i keramik så fort jag fick chansen.

Så, nu är jag examinerad och arbetar som Levande verkstadspedagog i en förskoleklass där jag är ansvarig för utvecklande av skapande verksamheten, men mina tankar är kvar i lerans värld. Jag sträcker nu ut en hand för att se om det finns verksamma keramiker som kan tänka sig att ha lilla mig till lärling. 

Jag svarar gärna på mer frågor angående personliga egenskaper och meriter privat. 

Ser fram emot att höra från er! 

Video för uppmärksamhet:
Min första test på ett stort kärl. Stengods, ringlat och kavlade plattor, engobe och ristning. H:71 B:40 cm. (Max höjd på ugn…)

Annons:
Upp till toppen
Annons: