Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 857 ggr
jesslinn
3/5/19, 11:23 PM

Mineralmängder i Cebex leror

Hej! Jag ska göra min först eldbränning i Bali nästa vecka. Det blir en anagamaugn (så spännande!) och att fylla ugnen har studion sagt att vi ska ta med några skröjbrända alster. Läraren har bett om ’analysis’ om leran jag har drejat med. Han är speciellt nyfiken på mängd ’silica’ (qvarts / kisel) i leran. Jag kontaktade Cebex som är vår leverantör av leran S-CLAY WHITE CS950 [1255]. Men de hade ingen aning vad fanns i leran. Ver någon hur man kan ta redo på formulären av leror? Tack på förhand! Känner mig ute på djupt vatten! Mvh Jess

Annons:
ler
3/5/19, 11:27 PM
#1

Producenten har naturligtvis sådana data och det borde du kräva att få av din leverantör. Men dom vill nog inte tala om varifrån det kommer.

ler
3/5/19, 11:36 PM
#2

Men jag kan säga att den leran har 75,5% kvarts 19,2 aluminiumoxid 1,4 titandioxid 2,2 kalium 0,8 järnoxid 0,2 kalcium 0,2 natrium 0,3 magnesium och leran kommer från Sibelco

jesslinn
3/6/19, 6:09 AM
#3

Hej Ler, WOW! Tack så hemskt mycket för ett sådant snabbt och bra svar! Ja det kändes jättekonstigt att de var so ohjälpsamma och att de hade inget sätt att ta reda på informationen själva. Men jag är så pass nybörjare att jag visste inte riktigt hur det skulle vara heller… Det är första gången jag har gjort inlägg på den har forumen. Så nöjd! Fantastiskt! Ha en fin dag och tack igen!

Upp till toppen
Annons: