Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 1188 ggr
Ints
2019-04-02 08:57

Rhode TE 80 S eller Nabertherm Top80, eller...?

Hej, vill köpa min första ugn, har lite kollad rund och dom her två passar bra med pris och storlek, någon som har bra erfarenhet, rekomendation, tipps? Kanske nån annan ugn kan rekomenderas? Stor fördel med Rhode som jag förstår är att man kan bygga up den till TE 100 om man nu vill bränna nåt store. 

Tack

Annons:
Bo§e
2019-04-03 13:04
#1

Nu har det gått några dagar, och ingen användare har dykt upp med någon kommentar,  så jag bidrar här med min personliga uppfattning:

Båda ugnarna som du nämner känns för mig som en aning effektsvaga, om vi nu pratar stengodsbränning och framtida ekonomi. och driftsäkerhet…

I Nabertherm-fallet:    Om du kan acceptera en litet mindre ugn, blir Top 60R en betydligt bättre stengodsugn.  Den har samma effekt som Top 80,  och elementen kommer att hålla längre, pga den bättre "orken".

I Rohde-fallet:    Om du på en gång satsar på en TE 100, har den hela 9 kW effekt, vilket är positivt för elementens livslängd, och ger dig en betydligt bättre ugn för stengods.   (Jag förmodar att det blir billigare att köpa en TE 100 på en gång, i stället för att utöka en TE 80 till TE 100-standard….?)

Ungefär så tänker jag……..🙂

Ints
2019-04-04 13:39
#2

Hej Bosse

Tack för din svar, nu har jag kollat lite mer och tagit din råd om kW, ska landa på Uterm SL 90 tror jag.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

Upp till toppen
Annons: