Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 799 ggr
Ekskog
2019-05-12 16:54

Ugnsproblem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är ny inom keramiken. Har en gammal ugn som förut fungerade fint. Efter en flytt av ugnen (och att den stått oanvänd 2 år) har den ballat ur och jag kan inte förstå varför. Det är en frontmatad Cerama APS S 115. Det är en gammal automatik, se bild. När jag startar ugnen går den på full effekt direkt. Om jag då vrider lite på någon av styrenheterna så börjar ugnen att ”pulsera ström” så som den ska. Igår fungerade detta upp till 100 grader. Därefter ökade den upp till 300 grader på 5 min. Därefter slog jag av ugnen. Den har betett sig såhär under de senaste försöken.. :( Även om jag ställer in att den ska öka tex 100grader/h så slås strömmen på och går konstant tills den når maxtemp därefter pulserar den på väg ner i temp igen. Är det någon som kan ha en aning om vad som är fel? Hur tar jag annars hjälp att reda ut problemet? Tack på förhand! /Ida

Annons:
Bo§e
2019-05-12 18:18
#1

Den typen av felbeskrivning kan leda till spekulationer och gissningar,  men här behövs nog en kunnig analys av de faktiska förhållandena.

Jag skickade dig ett PM med en lämplig kontaktuppgift.

/Bosse

Upp till toppen
Annons: