Annons:
Etiketterglasyrerglasering
Läst 1575 ggr
Ulla
2019-05-26 20:58

rosor i ett sprucket krus....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…. är ändå alltid rosor.

Och liljekonvaljer är fortfarande mina älsklingsblommor trots att de står i en vas där glasyren ramlat av. 😃

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Magi-cat
2019-05-26 21:10
#1

Så vackert! 😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ulla
2019-05-26 21:11
#2

Vad var det som hände? Jag ville först doppa i en svart glasyr för att sedan dubbelglasera med en vit krypglasyr. För att inte smusta ner den vita glasyren tänkte jag att det kunde vara bra att låta den undre glasyren gå med i en skröj och först därefter doppa i glasyr nr 2. Tydligen var det ingen bra idé eftersom den svarta glasyren ramlade av i stora sjok när jag tog ut den ur ugnen. Hur skulle jag ha gjort för att det inte skulle ha hänt?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
2019-05-26 21:15
#3

#1 Magi-cat 🌺

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
2019-05-27 07:36
#4

Jag ser att mitt tidigare inlägg kanske går att missförstå. Jag högbrände alltså  vasen efter skröjen med det som fanns kvar av glasyren, istället för att göra om allt från början. En liten tunn hinna finns kvar av glasyren nertill som ger färg och  litet glans åt det vita godset.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Anna HB
2019-05-27 11:41
#5

Väldigt vacker vas! Hur ofta händer inte detta: något går fel och blir helt annorlunda än man tänkt, men unikt och fantastiskt! Ibland går det att ta vara på och upprepa, det blir en ny och användbar teknik. Ibland uppstår det bara en gång i livet :-)

Ulla
2019-05-27 14:28
#6

Tack! Den är i alla fall unik.

Jag brukar gömma och glömma en del av det som inte blivit som jag tänkt mig. När jag sedan plockat fram det igen långt senare, för att rensa ut gammalt och slänga, har det hänt att jag totalt ändrat uppfattning och kanske  blivit glatt överraskad. Då när jag glömt mina förväntningar på hur det skulle sett ut.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Upp till toppen
Annons: