Annons:
Etikettermaterialråvarorleror
Läst 737 ggr
Hannabenedikta
2019-09-16 19:11

Gjutform för HotPot glasfusing

Hej Jag undrar om någon har en idé om material jag skulle kunna använda för mitt projekt. Jag bränner just nu glas i en Gjutform (gjutform utav brännbart gips) i min hotpot i min microvågsugn. Just nu måste jag göra en Gjutform av gips för varje glas jag bränner, då gjutformen går i sönder efter bränning. Det är väldigt jobbigt och tidskrävande att göra en ny gipsform hela tiden och skulle därför vilja göra gjutformen i ett annat material som inte går i sönder. Finns det något material som går att avgjuta samt tål värmen i hotpot utan att smälta? Kanske något material som kräver högre temperaturer än glas innan det smälter? Någon som har en idé? Tack H

Annons:
[rolnor]
2019-09-16 20:00
#1

Tror du kan behöva sånt här; https://www.pmc.se/product/separator-for-att-pensla-ugnshylla-glasgjutform-eller-slumpingform En form av t.ex. stengods eller porslin håller nog men kan kanske bränna fast annars tror jag.

Bo§e
2019-09-16 20:27
#2

Vitt lergods går nog också bra.   Många "köpe-slumpingformar" är gjorda av det.   Blir förmodligen mindre spänningar i lergods än i stengods.   Men som #1 säger…..separator blir förstås nödvändigt…..

Hannabenedikta
2019-09-18 21:26
#3

Tack!

Upp till toppen
Annons: