Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 537 ggr
Loer
10/15/19, 10:36 PM

Temperaturgivare

Hej! Jag har en Skutt KM818 och nu har temperaturgivaren (thermocouple) gått sönder. Vet någon var jag kan få tag på en ny?

Annons:
Bo§e
10/16/19, 1:01 AM
#1

Om Skutt-ugnen är såld av Cerama, och är försedd med automatik "G9000",  vet vi med säkerhet att mätsystemet är PtRhPt-10%, dvs "Typ S", och då är det inga problem att beställa en ny givare av Typ S…….

Men om ugnen t.ex. är egenimporterad, och har en helt annan automatik,  måste man för säkerhets skull ta reda på med vilket mätsystem den jobbar, innan man kan beställa någon givare.   Och här kan man inte "gissa", eftersom det kan bli ganska ordentligt fel om man råkar få fel typ av givare….  Detta måste man veta "bortom allt tvivel" innan man beställer….

Loer
10/16/19, 9:55 AM
#2

Tack snälla för snabbt svar! Ugnen är inte köpt i Sverige. Jag ska undersöka vilket mätsystem den jobbar med och ta kontakt med tillverkaren. Köpte ugnen för 25 år sedan och det är första gången jag fått problem med den. Man står verkligen rådvill. Fick tips om detta forum av en keramiker och det har varit givande att läsa alla råd som man får här. Tack igen! 🙂 /Lotti

Upp till toppen
Annons: