Annons:
Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 3030 ggr
izork
2019-10-20 00:18

Bränna och glasera keramik i Stockholm?

Hej! Jag undrar om det finns någonstans i Stockholm där man kan hyra in sig för att bränna keramik (både skröjbränning och glasering)? Helst med lite vägledning, samt eventuellt tillgång till glasyrer?

Jag är total nybörjare, så i en perfekt värld hade jag gärna velat hitta någonstans där man både kan få bränna sina saker (med hjälp av någon kunnig eftersom jag har noll koll på hur bränning egentligen går till) och även få tillgång till glasyr/engober att dekorera med. 

Finns det ens sådana ställen, eller är enda alternativet att gå keramikkurser där glasering/bränning ingår? Hur gör man annars som nybörjare i lägenhet? 

Alla tips tags tacksamt emot!

Annons:
JRSN
2019-10-20 04:07
#1

Jag är också intresserad av en plats i Stockholm som kan tillhandahålla tid för bränning av keramik. Inte exakt just nu men lite framåt i tiden. 👍

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

izork
2019-10-20 21:54
#3

Tack för svar! Kollade igenom förra tråden, men tyckte inte riktigt att jag hittade något som motsvarar det jag är ute efter. :(  Har redan gått  en (och tänker försöka gå en ytterligare) keramikkurs, men just nu är jag främst ute efter någonstans som gör det möjligt att sitta och pyssla med keramik hemma, men ändå kunna få till en bränd, färdig produkt med glasyr m.m. Men det kanske inte går helt enkelt….

Upp till toppen
Annons: