Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 672 ggr
Oren57
11/1/19, 3:30 PM

Automatik Cebex se600

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejs! Jag har en ugn med Automatik //Regulator se600 som inte hoppar igång äre någon som har någon idé 😁 //vänlig

Annons:
Bo§e
11/1/19, 3:56 PM
#1

SE 600 innehåller en liten glassäkring  (5x20 mm -  40mA).    Om varken display eller lampor lyser, kolla den säkringen.

Oren57
11/1/19, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack men Har kollat men den verkar vara hel lite bränd i mitten . Men ser i multistick kabel som ska in i ugn att det är sju kontakter/piggar i urtaget i ugnen är det 8 tänkte om en lite jäkel har kommit bort 😁 Tycker det är lite synd att skrota ugn med mm skall visserligen bara ha den till skröj bränn den är fin förövrigt . Som sagt vet I fasen va det är för skitfel 😁 Vänlig denni

Bo§e
11/1/19, 6:02 PM
#3

Först:   Kolla säkringen om den verkligen är hel, eller inte. Ingen idé  att felsöka  vidare  med  en trasig  säkring……….

Om säkringen är hel,  titta i multisticken på ugnssidan, och hitta stift C4 (det finns märkningar i plasten, men de är väldigt små, så man kanske måste använda ficklampa och förstoringsglas )   Om du testar C4 mot jord eller nolla, skall du få 230V nätspänning.    Om du kan konstatera en spänning på C4 och säkringen är hel borde automatiken fungera.

Har ugnen fungerat på sin plats tidigare, och att den plötsligt lagt av…?….eller är ugnen "nyinflyttad", och har aldrig  fungerat på sin nya plats…?  

Är ugnen 2- eller 3-fas…?

Kollat propparna…?

Ja, det blev några frågor till……🙂

Oren57
11/1/19, 6:26 PM
#4

Häpp! Skall Fixa en ny säkring i möra. Ugnens lampa lyser rött . Ugnen funkade efter flytt men när ho flyttade den i ateljén sen funk den inte. Skall kolla alla detaljer i möra Så tacksam för dina svar 😁 //Trevlig kväll

Oren57
11/3/19, 9:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Hej Om det inte är säkringen (hittade tyvärr ingen i går fix en i möra) Jag tog bort lite tejp mm och såg detta ser lite knepigt ut Troligt ev nått knas med någon kabel om jag har tur 🙄 Går det att få tag i en ny multistick. // Vänlig denni 😁

Oren57
11/3/19, 9:45 AM
#6

Ps det är sju kablar som går in i multistick till de sju stiften som jag kan se de andra är inte till nått 😁

Annons:
Oren57
11/3/19, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ugnen har åtta ! Ursäkta Blir visst lite många inlägg Om denna jäkla ugn 🤪 //

Bo§e
11/3/19, 10:01 AM
#8

Aha…..din multistick ser annorlunda ut än originalmultisticken….!   Den har m.a.o. blivit utbytt för att passa en annan ugn.   Ja, då kan du förstås inte använda dig av de stiftmärkningar jag angav här ovan (som gällde originalkontakten).     

Och på bilden ser jag lösa kabeländar…😮

Det är inte läge att gissa nu, så du behöver prata med en kunnig person, och jag skickade dig nyss ett PM med en lämplig sådan kontakt….

🙂

Oren57
11/3/19, 10:21 AM
#9

Tackar kanon skall kontakta personen . Mycket tack // Vänlig denni

Upp till toppen
Annons: