Annons:
Etikettövrigt
Läst 887 ggr
nyfikennovis
11/8/19, 5:45 PM

Bra för händerna

Hej!

vill bara dela med  att helosan fotsalva är super fet och gör att ni kan dreja längre utan att få "russinfingrar"

Annons:
Ulla
11/8/19, 7:35 PM
#1

Fotsalva? Så den är bättre än handcremen. Kanske dags att testa. Om det inte hjälper så får mina fötter sedan bättre behandling än de får nu.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

NenneAhl
11/8/19, 10:30 PM
#2

Använder för det mesta ren ullfett och ibland en blandning av ullfett, olivolja och bivax.

pyromanen
11/10/19, 4:07 PM
#3

Canoderm från apoteket är min favorit. Använde helosan i många år tills jag så nåt tv-program om hormonstörande ämnen att akta sig för i allt från teflon över kvittopapper till kosmetik. Läste innehållsförteckningen på min Helosan och något av ämnena man borde undvika fanns däri…

NenneAhl
11/11/19, 3:34 PM
#4

Använde för många år sedan vaselin, tills en kvinna som är duktig på området definitivt avrådde från att använda det. Vaselin och paraffin är produkter från petroleum industrin, något som blir kvar när man gör bensin. Sedan dess använder jag bara naturprodukter utan konserveringsmedel och andra konstigheter. (Köper av naturkosmos.se de har många andra bra saker, bla fantastiskt god kallpressad eko olivolja, te och kryddor mm. ) Köper också xantangum som jag använder som förtjocknings och ställmedel till min glasyr etc den gör att glasyren inte blir så dammig, fäster bättre, sprutglaserar så går att ha den ganska ”tjock”, vet inte om de funkar till doppglasyr.

Upp till toppen
Annons: