Annons:
Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 1298 ggr
SabinaP
1/14/20, 7:41 PM

Vevmangel säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fin gammal vevmangel säljes. Tänkt som projekt att bygga kavelbord som inte blev av. Hämtas i Värmdö. 400 kr.

Annons:
[maria.kosmala@gmail.com]
#1

Hej! Går det att ställa i den på olika tjocklekar?

SabinaP
5/19/20, 10:21 PM
#2

Hej. Det är ju en mangel och inget riktigt kavelbord så nej det går inte att göra så. Man kan ställa valstrycket med skruven upptill. Tjockleken på det man kavlar ut får man kontrollera genom att ha lister med olika mm tjocklek som man kör igenom samtidigt som leran. Jag vet inte vilken gräns som är maximal tjocklek man får in mellan valsarna. Maila gärna ateliep@telia.com om du vill veta mer eller ha fler bilder. Mvh Sabina

Susanne Sundström
5/20/20, 8:30 AM
#3

Och jag tycker den är så vacker! ;)

//Susanne Sundström

Ulla
5/20/20, 8:59 AM
#4

Jag tänkte detsamma när jag såg den: Vilken vacker mangel! Undrar hur många år den har på nacken?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Plena
5/20/20, 4:31 PM
#5

En sådan stod i vårat hus när vi flyttade in för 20 år sedan, jag hade inte börjat med keramik och vi körde den till tippen 😕 Det har jag ångrat många gånger i mitt keramik-liv!

Majamarlene
5/22/20, 11:09 AM
#6

Plena: Jag köpte en sådan liknande på returbutiken/ pingstkyrkans second hand  här i stan för 50 kronor! Fungerar perfekt efter lite smörjning och med lister av olika tjocklek när jag manglar leran.

Annons:
Upp till toppen
Annons: