Annons:
Etiketterformadekorera
Läst 1330 ggr
andrea_karlsson
1/29/20, 10:48 AM

Bokstavstämplar

Hej! Jag skulle vilja trycka bokstäver i leran, inte färga med engobe, och jag letar efter bokstavstämplar. Funkar det med vanliga bokstavsstämplar i gummi som vanligen används till att trycka med färg på papper? Eller måste det vara stämplar i metall?

Annons:
[Johannali75]
1/29/20, 5:13 PM
#1

Jag använder alltid sånna i gummi som du beskriver och det funkar utmärkt.:)

gismoo
1/29/20, 8:31 PM
#2

Jag har använt bokstavsmakaroner

Bo§e
1/30/20, 6:42 PM
#3

#2:   Bokstavsmakaroner…!…låter spännande…         Berätta gärna mer…..!

Funderar på om om de brinner upp i skröjen om man lämnar kvar dem i leran  (så slipper man pilla bort dem)….?   De borde väl brinna upp….?

LeWa1
1/31/20, 11:22 AM
#4

Bokstavsmakaroner är suveränt! Lämna kvar dem i leran och de brinner upp! Men plasta inte in alstret, då börjar makaronerna mögla och blir lite deformerade. Hittade mina "bokstäver" på nätet!

gismoo
1/31/20, 11:15 PM
#5

Jag köpte bokstavsmakaroner på ica

Guldpaddan
3/11/20, 12:07 AM
#6

Jag använder ofta, mycket och många olika boksavsstämplar. Det som är bäst är de i gummi. Jag har provat silikonstämplar, men de suger sig fast och drar med sig leran.  

Om någon undrar så hittar man dem på bl.a.  scrapbookingbutiker, slöjd-detaljer, Granit och Flying Tiger. 

Pastabokstäver har jag letat efter i ett halvår. 😩 Jag får kanske ta mig till en riktigt stor ICA på något handelsområde.

Annons:
Oren_
3/11/20, 7:27 AM
#7

Lite matolja på stämplar så funkar det perfekt helst olivolja med bra kvalitet så blir det extra gott :)

TKclay
3/13/20, 10:20 PM
#8

Hej!

Ett bra tips är att köpa läderpunsar! Tex har lädertjäder.se  jättefina stämplar.

ramjambam
3/14/20, 1:52 PM
#9

Det går att skapa bokstavs stämplar och mycket annat med en 3D skrivare

Upp till toppen
Annons: