Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 1390 ggr
Ullis125
2020-02-20 14:18

Pris på keramikugn

Hej! Är helt okunnig på detta med keramik. Har ärvt en ugn som jag tänkt sälja. Försökte googla för att se priser men hittar inget vettigt. Nån som har nått tips vart jag ska söka? Har en Scandia Ovnen T3 40S från 2001. Använd ett fåtal gånger.

Annons:
[rolnor]
2020-02-20 14:52
#1

Frågan är vad ett fåtal ggr innebär, den är ju rätt gammal. Har du bilder på in och utsidan?

Ullis125
2020-02-20 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min mamma som köpte den som ny. Men tyvärr finns hon inte med oss längre så jag kan som inte kolla hur mycket den använts. Men hon hade även en stor ugn som hon mest använde. Bifogar en bild som jag tagit tidigare bara för att kolla upp den, det är utifrån. Står ju tyvärr inte hemma hos mig men ska se om jag kan ordna nån bild inifrån. Nått tips annars på någon firma som säljer som man kan kolla med?

Bo§e
2020-02-20 15:21
#3

Är styrningen  (den grå plastdosan allra längst t.h.)    en TC-40…?…eller står det något annat på den…?          Det vore också en intressant information.      Och hur många kW effekt…?  (står på typskylten längst fram)

Scandia T3-40  förekom i flera versioner.

Ullis125
2020-02-20 15:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jo styrningen är på den gråa.

Jag delar en bild jag hade på bara skylten, hoppas infon som efterfrågas syns på den. Nån som har en aning vad en ny går på? Jag är helt novis på detta.

Bo§e
2020-02-20 15:55
#5

Ok,  400V och 3,5 kW  betyder att det är den "bästa" versionen av T3-40,  dvs den klarar även stengodsbränningar.   Den är dock inte "supervass", och den som vill bränna över kägla 8 kanske inte bör välja just den här ugnen……    Men stengodsbrännaren som håller sig kring "köpeglasyrernas" nivå, klarar sig fint om man har koll, och sätter programtemperaturen på  en väl kalibrerad nivå  (sökord: "värmearbete")     

Detta är i grunden en bra ugn, om man tar litet hänsyn till dess kapacitet.

Jag är dock inte säker på att den fortfarande tillverkas…. (men jag kan ha fel)

Upp till toppen
Annons: