Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 517 ggr
MormorIngrid
2020-07-06 00:38

Isolering till rakuugn

Letar efter lämplig isolering till rakuugn. Hur tjock måste den vara och var kan man köpa till rimligt pris? Tacksam för tips 😍

Annons:
Bo§e
2020-07-06 04:55
#1

Om det handlar om att isolera en tunna eller något annat i den storleken,  är det vanligt med 2 lager 25 mm keramisk filt.  Tjockleken blir således 50 mm.                                              Större ugn = tjockare isolering.                                                                                                           Det finns många sorters keramisk filt, men den som benämns "Superwool" är inte klassad som cancerogen (fast, ingen fiber är väl särskilt trevlig).       Kan finnas fler "snällare" sorter numera, men där har jag inte riktigt hållit mig uppdaterad…

ler
2020-07-06 09:47
#2

Jag gillar inte heller fibern, men klart att det är enkelt och det blir lättare i vikten.

[rolnor]
2020-07-06 11:37
#3

Jag vet inte hur det är med superwoll men annan ull kan vara svårt köpa som privatperson pga cancerrisk. Jag har haft problem med det, är säkert olika hos olika leverantörer.

Ulla
2020-07-06 14:48
#4

Jag har köpt superwool per meter hos Kreatima i Stockholm. De är återförsäljare åt Cebex sedan något år tillbaka.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: