Annons:
Etiketterglasyrerglasering
Läst 764 ggr
Siljehantverk
7/23/20, 1:23 PM

Glasyr till Witgert Salt & pepper?

Hej!

Har problem med nålstick på denna lera när jag använder Amacoglasyrer. Undrar nu om någon annan här använder denna lera? Vad använder ni för glasyr och vilket brännschema funkar för er?

Jag har provat allt för att bli av med nålsticken och vill nu prova en annan glasyr.

Tack på förhand!

Hälsningar Isabelle

Annons:
ler
7/23/20, 9:07 PM
#1

Det är ju en effektmassa som har stora svarta chamotte korn i, och det är ju då svart lera som är bränt och krossat, så det kan vara svårt att glasera utan att det blir något fel. Men vad för glasyr är det? Transparent eller vad?

Siljehantverk
7/24/20, 12:33 AM
#2

Alla möjliga färger och kombinationer, inget funkar. Tänkte om någon använde samma lera och har framgång med något annat glasyrmärke eller sort. Jag har gett upp amaco. :)

Roderveld
7/24/20, 12:25 PM
#3

Vad säger de på försäljningsstället..?

ler
7/24/20, 12:30 PM
#4

Den leran är nog tänkt att skulle fungera utan glasyr eftersom det just är en effektmassa, som skall se ut på just det sättet. Finns ju ingen grund till att använda sådan lera till glasering, då är det ju bättre att köpa en helt vanlig ljus lera.

ler
7/24/20, 5:50 PM
#5

Möjligtvis kan man få en glasyr som passar, jag har inte själv den leran så det är svårt att testa. Men du kan ju se om du kan hitta en transparent med stort brännintervall och bränna högt. Om det funkar kan du färga in den själv.

Upp till toppen
Annons: