Keramik iFokus

Keramik

Etiketterglasyrerglasering
Läst 2529 ggr
Goerleena
0

Laga sprickor!?

Hej, har gjort en staty som skulle bli en bröllopsgåva till min syster. Men när jag glasyrbrände den så blev det flera sprickor i den:( Finns det nått man kan ha på sprickor så de inte syns?

missan9
1

Använt ett par ggr en tvåkomponentsmassa man blandar ihop med fingertopparna med vinylhandsken på så att man inte får på fingrarna. Den finns på Kreatima på Sveavägen vid Hötorget sedan pillar man på massan ihop med det andra efter ett tag torkar och limmar det ihop. Sedan får man kanske blanda måla över med rätt oljefärger eller så. Den är tubormad ca 1 dm hög. Tyvärr vet jag inte vad den heter. Har en tredjedel kvar av massan så om det krisar att du inte får tag på något så kan jag eventuellt skicka dig det lilla jag har kvar om det skulle räcka på din bröllopsgåva till din syster sas.  Säg till bara i sådana fall! Mvh, Margit Wengström

Goerleena
0

Tack:) Testade fylla i sprickorna med glasyr och bränner den igen nu, finns väl en risk att den spricker mer nu men kunde inte komma på nått annat. Får väl hålla tummarna hårt.