Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 2077 ggr
[Ante333]
7

liten vas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den va lite större än pytte

pyromanen
1

fin form på den!

[rolnor]
0

Är den "ringeldrejad"? Fin, vacker yta också.

abbis
0

var det den som Bjarne gjorde på porslinsfestivalen?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Ante333]
1

jepp han e bara så bäst på att dreja

abbis
0

Ja han är duktig ..min inte bäst.Finns många riktigt duktiga som både har teknik och formkänsla..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Ante333]
2

Drejade 1,5 liters bringare på frihand igår inför publik.. sedan lade jag en linjal över 7 stycken.. det va en som skiljde sig åt den va 3mm för kort.. man blir förvånad.. men jag e bara bra på det jag har gjort mycket av 1000 tals det e fantastiskt att man överaskar sig själv så.. man ska klappa sig över bröstet när man gör något bra..nu e jag inte ett riktigt drejarproffs man lär sig något nytt varje dag, men jag uppskattar Bjarne för det han gör, han kan köra timtals krukor utan paus tunna fina välbalanserade krukor det märker kunderna och uppskattar det.. kan göra mitt eget perfekt men inte kopiera någon.. ja vad ville jag ha sagt med detta.. När man ser duktiga människor så har var och en sin teknik dom har utvecklat till fullo…var och en på sitt sätt😉

[rolnor]
1

Låter som du är snäppet bättre än jag i alla fall!

Ett råd, skriv ut ordet "är" istället för att skriva "e" tycker jag.

[Ante333]
4

Nu e jag inte ett ess i svenska tur man inte e författare.. vistes inte att man behövde korr läsa sin text först :-) Ingen e bättre en den andra vi har olika kvaliteer och vissa gillar rött andra grönt…

[rolnor]
1

Det var bara ett förslag, självklart skriver alla som dom vill.

[perlennart]1
1

Om vi nu skall analysera om Bjarne är bra eller inte,eller bäst så undrar jag vem som så är bäst?

Denna kommentar har tagits bort.
L.A.E
1

Det var Peter Weiss skiss och som drejade vissa delar själv och fick hjälp av Bjarne att dreja delar som var större.Jag var med sen att flytta dessa krukor på ca 150 kg st .Vi var fyra som flyttade dessa krukor 150 meter med en palldragare och sen in i en lokal som låg lägre med lutande golv.

LenaR
0

Jäkligt snygg form! 'Bäst' är inget överord på det jobbet. Lika bra kan man säkert hitta, men hur skulle det bli bättre? En lyst att se!  =)

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[rolnor]
0

Jag tycker också att formen är perfekt.