Hemsida
Ni som har hemsida; hos vem har ni den, vad kostar det, och kan ni uppgradera den enkelt själva?
Nej jag kan inte uppdatera själv, skit struligt det där, fattar inget av vad eller hur man skall göra det. Blev erbjuden en hemsida med medföljande program som skulle vara liksom World dokument, men det var för dyrt. Kommer inte ihåg vad det hette heller.
ok, tack för svar!
Någon annan som vet?
onecom är billig och bra
Har Hemsida 24, busenkelt att lägga in text och bilder, går att få med stöd för flera språk och en webbutik men då kostar det mer. Jag ger 99 spänn per månad för min enklare variant.
Låter spännande, vad kostar det?
Jag använder weebly.com Det är jätteenkelt och gratis för privatpersoner. Kan inte om datorer men var hemma sjuk en dag och undrade vad jag skulle göra med den dagen. Då skapade jag min hemsida och la upp mina foto. Jag har lärt mig efter hand.
annslycka.weebly.com
Ambition - The world makes way for those who know where they are going.

Jag hade one.com förut men blev aldrig helt nöjd. Nu håller jag på med en ny sida på wix.com. Lättare att fixa till och lägga upp tycker jag men tror det är lite dyrare. Jag betalade typ 11kr i månaden på one.com. Wix är gratis men då tror jag man har wix med i url'en. Med eget domän kostar det visst mer.

Wordpress är väldigt bra, tycker jag. Den är gratis och har en massa olika "templates" att välja på. Samma där att om du inte vill ha "wordpress" i Url:en får du betala lite men det är en ganska låg årskostnad.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Jag har one.com och är nöjd med det. Egen domän med egna e-postadresser, möjlighet att dela album, cloudfunktion, blogg mm om man är intresserad av det.
När jag gjorde sidan hade jag funderat ett tag och visste hur jag ville att den skulle se ut så jag struntade i de mallar som one.com erbjuder och gjorde om sidorna från grunden. Funkade det också.
Eftersom jag gjort den själv så har jag inga problem med att administrera den heller. Jag tror att det är det viktigaste oavsett vart sidan är eller hur/i vilket program du gör den i. Uppdateringar är viktiga så känn din hemsida.😃
/Eva-Karin
Nu blev det ju en massa url och sådant som jag inte forstår, finns det inte någon hemsida som man kan administrera med InDesign eller liknande och så bara klicka in materialet på plats???????????

Adobe har ett program som heter Muse. Det fungerar på ungefär samma sätt som In Design och är lätt att lära sig. Där kan man bygga en hemsida helt utan att kunna programmera Html. Om man dessutom abonnerar på Adobe CC ( creaticve cloud) har man fritt webhotell för 5 websidor.
Jag håller just på att bygga en sida i Muse. Det är befriande att kunna placera allt precis där du vill ha det.
Url är adressen till hemsidan.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Oj vad fint, tack för mycket bra svar. Du får karma
Tack för alla svar! Mycket intressant att kolla upp.
Jag har N.nu hemsidor, kostar ca 700 kr om året, tycker det är jättesmidigt att uppdatera den. Du kan kolla in min sida om du vill.
Jag köpte till ett domän namn hos loopia för 99 kr om året för att få se. i stället för nu.
Ringde en i dag lustigt nog om hemsida, det var den som hade ett program som är som ett World dokument, men webhotellet kostar då mellan 250 och 580 kr månaden och det är lite dyrt tycker jag.
Jag har hemsida24 och tycker att den är bra och lätt att använda.
Men webbshop är dyrt.Jag lägger mina bilder och priser och folk får kontakta mig.