Vad är en
Aurua ?
Finns det något inom keramiken som heter det ?
Var in i en keramik butik förra veckan hörde ngra tanter stod och surra om det i samband med köp av ngn lerkruka.

Aldrig hört, och kan inte lista ut vad de kan ha menat eftersom jag antar att du på något sätt hörde fel.

Nej, det ringer inga klockor,tror som Helena att du måste ha "misshört". Men jag blev ju nyfiken på vad de har pratat om.
Dm pratatde nog om healing..*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
hehe, dom kanske tyckte att krukan hade en bra aura.

Snickare har som tradition att skicka arbetsplatsens färskingar till bossen efter ett "ögonmått", eller ner till bygghandeln för att köpa en "armlängd" etc.
Jag har själv en gång blivit utsatt för ett liknande skämt, och toskat toatalt !!! Det var en riktigt pinsam episod, som inte tål att berättas i damers, eller barns närvaro……
Nu har vi keramiker också fått ett liknnade uttryck !
Keramikern kan fortsättningsvis skicka lärlingen till Cerama för att köpa en "aurua". (kanske inte fullt lika roligt som armlängd förståss, men nånstans ska man ju börja)
kanske menade de Aurora? bolagets sötaste, sliskigaste alkisvin?
Om man vill ha barnledigt en stund på söndag morron så kan man skicka barnen till grannen och be dem låna och leta efter ett svepskäl.
Får man haka på? Med lustiga ord, talesätt. Jag sa ofta förut till mina elever (från olika länder), om det bråkade. "En vacker dag så----. När de till slut sa ; måste det vara en vacker dag, då slutade jag med detta utryck. För de hade ingen aning om vad jag pratade om.