Råmaterial sökes
Hej!
Var kan jag finna samtliga rå material?
Silicia
Nepheline Syenite
Gerstley
EP Kaolin
Bentonite
Titanium dioxide
Dolonite Zink Oxide
Copper Carbonate
Red Iron Oxide
Finns det andra namn för dessa? Var kan jag köpa alla råmaterial? Gärna på samma ställe om det finns? Är det ngn som har rå matrial som ligger och inte används så är jag absolut intresserad av att köpa dem.)
Silicia / Kvarts
Nepheline Syenite / Nefelinsyenit
Gerstley / Gerstley Borate
EP Kaolin / Kaolin
Bentonite / Bentonit
Titanium dioxide / Titandioxid
Dolonite /Dolomit
Zink Oxide / Zinkoxid
Copper Carbonate / Kopparkarbonat
Red Iron Oxide / Järnoxid röd
Här finns inga konstigheter….
Du kan finna alltsammans hos någon av de "vanliga" leverantörerna i Sverige. Troligen allt på samma ställe.
Lämpliga sökord (för att få träff på svenska sajter) är angivna i fetstil.
Just EP Kaolin kanske blir svårt att hitta (?), men det finns ju andra sorters kaolin….
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2022-12-26 16:57 av Bo§e
#1: Tack så jättemkt för hjälpen. Var lite osäker för jag hittade inte alla hos Cebex osv. så nu blir det lättare att hitta dem. God Fortsättning!
Kaolin E som finns att få är lika som EP kaolin, och om det skall vara till glasyr så är det inga som helst problem med att byta ut det mot tillsvarvande. Däremot så får du nog inte tag på Gerstley Borate , så där får du hitta ett alternativ som kan vara en borfritta
- Redigerat 2022-12-27 14:25 av ler
#3: Tack så jättemkt! 😊Vad skulle man kunna byta den sista du nämnde? Har du ngt förslag?
Jag kan ge tips på det men det är ingen idé i det för att det är inget du kan köpa, men se om det finns någon fritta med så mycket bor i som möjligt
Du fick ett PM
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#0: Hej!
Har en hel del råmaterial liggande. Ring Anders 070 560 39 17 Skottorp för mer info. Svarar jag inte direkt så ringer jag upp senare!
#7: Ok, tack, såg det lite sent. Men jag messar dig ikväll eller imorgon.
#8: Hej!
Allt är sålt!! /Anders
#9: ok, stort tack ändå!😊