Keramik iFokus

Keramik

Etikettutrustning
Läst 218 ggr
Anna Maria T
0

Våg

Tips på prisvärd våg till glasyrer

bjorn.lindberg
1

https://www.ubuy.com.se/en/product/PYDCQQBQ0-getanye-industrial-counting-scale-10kg-x-0-1g-digital-scale-counting-tare-function-lcd-electronic-scale-for-lab-kitchen-industrial-high-precision

Köpte en sån, den vågen har re-brandats till döds så den går under många olika namn. Hur som helst, min klarar 7 kilo vilket är bra när man gör större mängder. 0.1 grams precision får man ta med en nypa salt, speciellt om man väger mindre mängder. Det är just inget ovanligt att vågar har problem med små mängder, vill man absolut ha den precisionen får man antingen betala rätt mycket mer eller komplettera med en mindre våg som klarar tiondels gram.

Shop High Precision 10kg x 0.1g Scale Digital Kitchen Scale Large Food Gram Scale Industrial Counting Scale for Laboratory Cooking Baking Weight Loss online at a best price in Sweden. B0DMNM8D46
ler
0

Jag skulle välja en våg som kan ta 0,01 gram så att glasyrproverna inte behöver vara så stora, sök på nätet, det finns hur många som helst och även billiga. Jag köpte en kryddvåg sist för 150 kronor och har testat den med kontroll vikter och den funkar helt perfekt

Bagossa
0

Ska du väga upp satser i kilo-regionen. Köp en våg som Björn rekommenderar. Gör du många små prover så köp något i stil med vad ler skriver.
Rent mekaniskt/elektriskt är det svårt att ha en hög maxvikt och hör precision samtidigt. Så därför är vågar av den sorten dyra. Bästa lösningen för en privatperson är att köpa en av varje isåfall.
Det finns hur många som helst att välja på men tumregeln är väl att man får vad man betalar. Denna hade passat om jag får tycka något:

https://www.amazon.se/XTevu-Precisionsv%C3%A5g-Elektronisk-vetenskaplig-Laboratoriev%C3%A5g/dp/B0D5R3S15C/ref=mp_s_a_1_1_sspa?crid=HBNB6SZBV613&dib=eyJ2IjoiMSJ9.QLKoPJaiC8xaXc6FVhZwfYU_C9uTinv6dEvl4NfbOevajvqPSMfk_q04s486oHlVOPDpFlc3hDM443ChBnOvOV7j57ldDVQHHxUKOT82Pd3hw91akNz14PhqXQbhOZoODp5Z7YX1P9LLiVz-4-jVKMjpwhCZbtU6ZC-j2-9HKkzcqVrq_NkJzRizissCHNn1kwU19qzYZe66pirtTuPpig.y3QHsuEVwVi2oBriKGhxCgLv9jAjot-DP9Fji1OKhCI&dib_tag=se&keywords=v%C3%A5g+lab&qid=1747806375&sprefix=v%C3%A5g+lab%2Caps%2C228&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1

Anna Maria T
0

#3: Tack för tipsen
Det låter klokt att skaffa två vågar, en för större vikter och en för mindre..

• Redigerat 2025-05-21 08:18 av Anna Maria T