Keramik iFokus

Keramik

Läst 1092 ggr
lotta2
0

Fotoalbum...

Ulla, skulle man inte kunna se en översikt över de medlemmar som har bilder i sitt fotoalbum  på kermik i fokus på en enda sida? Det är ju så många nu så det är jobbigt att gå in på alla medlemmarnas personliga sidor för att kunna kika i deras fotoalbum. Dessutom om man kunde få en snabbväg för att se när det kommer in uppdaterade bilder  vore det extra kul.

Bara en tanke som slog mej…. Kanske redan finns fast jag tittar på fel ställe…?

Ulla
0

Jag håller med dig, det vore kul att se när det kommer in bilder. Jag ska tipsa ifokusgänget så får vi se om det är möjligt att genomföra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LenaR
0

Det är en funktion jag skulle vilja se! Borde inte vara omöjligt, nya dagboksinlägg aviseras ju?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ulla
0

Det stämmer. Jag har för mig att något liknande är planerat, men jag törs inte lova när det blir. Det är så mycket annat som måste fixas först. Just nu strular det när man ska lägga in nya bilder.

_
_

Loove
0

JAg får upp ett felmeddelande när jag skall ladda upp bilder till mitt fotoalbum. Är det någon speciell storlek som bilderna skall ha..? Den jag försökte sist var 400x400 pixlar.

Lovisa

Ulla
0

Jag ska testa att lägga upp en i mitt eget så får jag se om jag har samma problem.

_
_

Ulla
0

Nej, det går inte att lägga upp bilder just nu. Jag vet att Johan håller på att göra om fotoalbumet så att man ska kunna flytta på bilder och ändra på bildtexterna. Det är nog han som håller på och fixar. Då brukar det kunna hända saker ett tag.Skrattande

_
_

Ulla
0

Nu fungerar fotoalbumet igen som förut.

Bra att veta när du lägger upp bilder: När de visas kommer de i omvänd ordning mot när du lade in dem i albumet, dvs de bilder du la in sist visas först av bildspelet.

_
_

Lizzie
0

Jag har lagt in en bild på en av mina första keramikalster

försökte med en till men fick inte det att funka.

Loove
0

nu har jag lagt upp ett gäng bilder… Synd att utrymmet inte är större… hade gärna lagt in dubbelt så många bilder under ämnet "foto"

Lovisa

Ulla
0

Jag tror att det är 3 Mb du har i ditt fotoalbum. Om du drar ner på kvalitén på dina foton så kan du få plats med betydligt fler. Titta t ex i Lindas fotoalbum, hon har fått plats med många foton.

_
_

Ulla
0

Om du inte har bilder som kräver mÿcket minne så kan du göra ett nytt försök. Hojta igen om du inte lyckas få in fler.

_
_

LenaR
0

#9 Måste säga att jag är imponerad av din flätade potatisskål Loove - den kan inte ha varit lätt att göra!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ulla
0

Ja, och visst är den söt!

_
_

Loove
0

#12  Hej
Med en hänkelpress och rätt profil så är den inte alls svår att göra faktiskt.

Jag använde en kruka/bytta i lämplig storlek, vände den uppånerpå på en kavalett och sedan en plastpåse över. Och sedan var det bara att fläta.  

Skröjbränning och sedan ett lager järnoxid som svampas bort till viss del. Och så lite transparent glasytr på det hela.

Jag har tyvärr ingen hänkelpress nu och det tycker jag är jättetrist. Man kan göra mycket fint med flätat.

Lovisa