Tjuvtittare
Några har valt att ha begränsad tillgång till sin sida. Det må så vara. Men då skall man inte vara inne och kika på andras.

Hur menar du nu? Varför får de inte titta på andras sidor?

Varför får inte vi titta på deras?

Ja faktiskt det har jag oxå undrat, varför får man inte titta på deras????Har de kanske intet att visa upp?=)
Det är ju helt frivilligt om och hur mycket man skriver om sig själv! -men vist är det väldigt mycket trevligare när det finns nån liten beskrivning, roligare att prata med nån som har ett "ansikte".

#4 Det har du rätt i att det är trevligare.
Vi vet ju faktiskt inte vad de har för anledning att inte visa sina saker och att de vill vara anonyma. Det är ju som sagt frivilligt och inget jag har rätt att hacka på de som väljer den lösningen… Har jag ont av att någon annan begränsat sin tillgång är det fritt fram för mej också att göra samma sak om jag vill.

Det var inte meningen att hacka på någon, självklart bestämmer man det själv, och som du skriver ijonsson, så vet vi inte anledningen, men, som människan är lite av naturen, så är man ju så nyfiken, och så tror jag iaf att det är något roligt och fint som man inte får se=), så det var inte menat så negativt som det kanske lät, sorry/Kinnekulle
Vissa kanske e i startgroparna jag har knapt en enda grej färdig e i teststadiet. kollar här inne för jag tycker de e intressant å se vad som händer bland keramikerna. många e väldigt duktiga å har hög kvalitet på sina saker. å många e såkallade nybörjare. jag får väl kalla mej nybörjare som fluktar runt bland den fina keramiken

Man bli väldigt snopen när man har haft besök på sin sida och man vill titta tillbaka på den personen. Så får man det meddelandet, att det inte går! Hon/ han har gästat min sida då tycker jag att det hör till god ton att man kan gästa tillbaka.

Har tänkt lite på det där. Jag vet att många skulle vilja begränsa tillgången till sin dagbok, men kanske inte nödvändigtvis till sin presentation och sitt fotoalbum, går det att göra så?
Jag kan mycket väl förstå att man kan vilja kolla lite vad det är för forum innan man "lämnar ut sig" pluss att det som Ijonsson skriver kan finnas många anledningar varför man vill vara anonym. Det finns ju andra sätt att presentera sig än att visa sina grejer också, om det är det man tycker är jobbigt.. bara skriva några få ord om sig eller vad man gör i lera t.ex.

Håller med om att man blir nyfiken på de som tittat in hos mig, det känns lite snopet att inte kunna "hälsa på" tillbaka..

Begränsad tillgång betyder ju att det finns någon/att några har tillgång. Då kan man ju ge tillgång till dem man besöker, eller?Hur funkar det?
Jag tycker också att det är trevligt att läsa lite om andra. Men som redan sagts, det finns väl skäl!!!! Vad vet jag???
Att man vill vara hemlig då…vad är vitsen med att vara här då ingen vet vem du är ingen kan ta kontakt med dig..vad är man rädd för…Att synas är att finnas…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Jag skulle vilja begränsa tillgången till min sida för de med begränsad tillgång till sina sidor. Är det möjligt? Blev även idag besökt av dylika.
Vilka som är runt och kikar behöver ju nödvändigtvis inte vara andra keramiker. Det kanske är kunder, affärsinnehavare, någon som funderar på att börja med keramik men vill ta reda på vad det är för filurer som håller på med det nu etc…
De kanske vill se vad man är för prick, i vilka trådar man varit aktiv, vad man skrivit och därmed vad man har för inställning till olika saker. (I alla fall jag, när någon skriver nåt speciellt i en tråd blir jag nyfiken och vill veta mer)
Jag är aktiv i andra nätverk på Internet och där kan man också välja att vara anonym i trådar om man så vill.
Det stör för det mesta några få men visst är det väl skönt att få vara incognito ibland?
Vem har inte önskat att få vara en fluga på en vägg bara för att få iakta?
Det är väl kanske först när man känner sig trakasserad eller förföljd som en anonymitet kan kännas obehaglig men det har vi väl förhoppningsvis inte här?
Jag har upptäckt på ett av de nätverk jag är med att det oftast bara är män som kollar på min sida. Det dök upp en tråd om just detta fenomen och det visade sig att många andra märkt samma sak. Omvänt så för män, där var det bara kvinnor (i stort sett) som besökte.
Men alla ska känna sig välkomna att kolla min sida, vill du skriva en kommentar så får du gärna göra det, det tycker jag är extra kul.

Det kanske är på sin plats på vissa communities att vara incognito. Du ka ju vara rätt så mycket anonym här också. Här på keramik iFokus upplever jag att vi har en go stämmning och man känner samhörighet med varandra och alla bryr sig och bjussar på sig. Då känns detta fenomen inte rätt. Det ger dåliga vibbar. Skulle aldrig för mitt liv gå och kolla hos andra utan att bjuda in själv.
*skrattar
"Det kanske är på sin plats på vissa communities att vara incognito."
Det nätverk jag först och främst tänkte på är Shortcut - ett nätverk för (ursprungligen) akademiker som hjälper varann i "karriären".
Där är man mer ärlig och utåt än här, man har bild på sig själv, heter sitt riktiga namn etc.
Gå gärna in på Shortcut.nu så ni får en uppfattning.
Det där med att det "bara" var män som kollade på kvinnors sidor och vice versa var alltså knepigt eftersom det är en "karriärsajt" och inte en dejtingsajt. Kanske därför mitt inlägg kunde misstolkas…
Är brist på info ett likhetstecken på att man har ont uppsåt?
Eller kan det vara en dubbelarbetande förälder som inte haft tid att lägga in mer?
Om ni är oroliga kan ni väl bara maila dem direkt och fråga?
Men jag kanske är fel person att uttala mig då jag inte bryr mig så mycket vem som är inne på min profil, jag tittar aldrig där. Så den som försöker säga mig något genom att gå in på min sida upprepade gånger kan ge upp, jag kommer inte märka er förrän ni skickar mig ett meddelande…

Håller med dej Godsagare… Förstår ärligt talat inte problemet… Alla är lika välkomna här o på min sida. De nya som läser den här typen av trådar kanske inte får så trevliga vibbar av den här typen av åsikter dyker upp på denna tråden. Jag säger bara "Hej o välkomna ALLA - kända o okända!"
Valfritt säger jag, men det är lite snopet att det inte finns något på vissas sidor när man vill kolla vem som kollat in sin egen.
Kolla på, kolla på.

Faktiskt har jag tipsat kunder som sökt nåt speciellt som jag inte gör om sidan, har sett att nån slängt ut en fråga, naturligtvis presenterar de sig inte då?!

Tycker man skall ta bort den funktionen. Klart för bättring. # 14 ( abbi) har verkligen en poäng.

Jag har aldrig tänkt på att jag kunde se vilka som varit inne på min sida och tittat. Men nu har jag kollat på deras sidor och de verkade vara trevligt folk. :o) Men jag håller med er att jag blir nyfiken på dem som är nyfiken på mig nu när jag vet att jag kan se vilka de är.
Hej alla!
Nu måste jag skriva mitt första inlägg.
Här kommer en tjuvtittare. Bli inte sur på mig …. jag har blivit fascinerad av allt jag har sett och läst här! Det är helt fantastiskt, konstnär eller nybörjare, krukmakare eller hobbykeramiker - ni är olika, men har samma passion - keramik. Får man säga så?
Jag är ny-nybörjare *L*. Är inte rädd för något, men har inget att berätta om mig själv, inga bilder på mina "alster". Det är bara kul att kunna lära mig något nytt så småningom, tumma och kavla, upptäcka lerkänslan i mig. Riktigt avslappnande.
Hoppas verkligen att man kan tjuvläsa här i framtiden…
Tack # 19!
Ha det så bra allihopa!
Vad härligt att det visar sig vara helt vanliga människor bakom de som är in och kikar!
Välkommen!
Hoppas inte att denna tråd har avskräckt dig. Vi är nog ganska vanliga här också. *ler
Det är ganska "vanligt" att vara rädd för det okända men nu är ju du inte okänd längre så ingen behöver vara rädd för dig! 
Hoppas du kan känna dig riktigt välkommen!

# 24 Vad roligt att du inte blivit avskräckt..!
Det brukar oftast vara trevliga tongångar här! Välkommen!!
Hej! Fattar inte det här med tjuvtittande. Är själv mycket dålig på att t ex lägga in bilder i fotoalbumet + att förstå alla andra sidor som finns till förfogande för mej i sajten, men jag är ofta inne och kollar på sajten om någon har skrivit om nåt nytt som verkar intressant. För det mesta kan jag tyvärr inte ge några tips och goda råd, är mer i beroende av dem. Därför kollar jag ofta sajten + att jag tycker så mycket om den att den har blivit en av mina favoritsysselsättningar.MVH Monica
Det poja menar är nog att en del stänger sin personliga sida så att andra inte alls kan komma in på den. Det kan man nämligen göra.
Jag kan tänka mig att man vill vara litet hemlig om man tex skriver på sajter som ångestsjukdomar eller mobbning där man kanske berättar känsliga saker om sig själv, men här på keramiksajten så handlar det ju inte om sånt. Visst är det trevligt när man får veta mer om varandra.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#28 jag håller med och kan bara tala för mig själv att i början hade jag aldrig varit i något forum någon annan stans, kände mig ny, förvirrad och ville hålla mig för mig själv men ändå titta och lära. Skör och rädd att bli kritiserad för det jag vet är att personer jag känner har blivit kraftigt påhoppade och utsatta dock ej här och i andra ämnen. Jag är också en introvert personlighet och inte alls känner mig bekväm med att "visa upp vad jag gjort" men med tiden och kunskap lärt mig mycket och som nu har jag inga problem alls med det. Nej, jag tror helt enkelt att vi har olika startsträcka för att visa vad vi gör och vad som döljer sig bakom denna "tid" vet bara varje individ.
Välkomna att våga för som jag känner det nu efteråt så är vi snälla här!