Måste berätta!
Min granne var just inne i min butik och köpte en skål av mig. Han ska ha med den till Guatemala, dit han reser idag. Där kommer en maya-familj som han ska bo hos få den som gåva. Skickade med ett par småskålar , lagom för kryddor eller salt också. Jag tycker att det känns så häftigt att veta att det någonstans långt, långt ute på landsbygden hos en mayafamilj kommer att finnas något som jag gjort med mina händer.

Förstår hur du känner det. Visst är det extra kul när ens produkter sprids över jordklotet.
WOW!!!
LindaLunda
Ja, nu är du representerad i sydamerika hos urbefolkningen! 

Häftigt!! 
Det där var kul. Trevligt. Lite omvänt. Min kollega var hemma i chile och hälsade på. Bad att få köpa lera för att ta hem till mig. Den mannen och hans fru blev jätte glada.Att jag ville ha lera som de grävt upp. De sa nog som du med ditt gods som hammnade i sydamerika.
Kanonkul Vibeke! Det är något speciellt med att få sälja något långt bort, jag har själv sålt till USA och Holland bl a. Man skulle vilja följa med inuti krukan för att se var den hamnar! Fast det e klart att den kan ju hamna på tippen…. Men du gör fantastiska fat, jag tycker om dina "gamla" motiv i ny tappning.