Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1441 ggr
pyromanen
0

för lite raku

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det verkar vara för länge sen jag brände Raku senast, några har hunnit bygga bo på reduktions-soptunnan…

Ulla
0

Wow, det ser läskigt ut. Har du mött invånarna?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pyromanen
0

Yess, de var många och inte så helt positiva till att jag kånkade ut tunnan ur ugnshuset.  Efter en dos benzin lugnade de ner sig lite och numera har pyromanen eldat upp deras bostad.

Rozzy
0

Jag känner till detta djur fenomen fast av ett annat slag hade två möss i garaget i vintras. Så i mars när jag plockade fram ugnen stördes de, hoppade rakt upp i luften, undra vem som blev räddast den bodde i ugnen just när man hämtat andan hoppar det upp en i ansiktet den var bosatt i förbränningstunnan. De hade festat på "boilies" (fiskmesk for karpar) som min son proppat i tunnan för det skulle ligga säkert…kalasmat den rundaste mus jag sett. Den var söt "dök" ut i en snödriva vid grinden och satt och kikade på oss i hålet den dök in i, bara par decimeter från oss, burr va kallt den gav sig av efter en timme.

Grannen hade samma hopp i ansiktet upplavelse, men hennes gäst var desto flitigare det fick hon erfara lite längre fram på våren då hon skulle plocka fram sina blommor som hon övervintrat i garaget de var fulla med groddande fågelfrön och då menar jag fulla.

Än i dag vippar det havre här och var i hennes krukor, men det var ett pyssel att få bort det mesta, jag tröstar henne med att det är frendigt med gräs i planteringarna i år….