Glada keramikare?
ja idag är jag jätteglad för det är min pojks födelsedag. han har väntat så länge nu och imorse var han så tokglad så jag trodde att han skulle spricka. han blir 11år!!

+ att solen skiner

Och jag är överlycklig för hemma står sedan igår sprillans ny drejskiva och 100+ kilo mjuk fin lera! Då kan man till och med klara av en sån här extra jobbig dag på jobbet med ett leende :)
åååh så härligt det låter!
Jag ska åka till mina keramikelever och njuta par timmar i eftermiddag med Skulptur lera!

Jätteglad för att min jättevätteform blev så bra.
Jag är inte så glad….bilen har pajat..så det är bara att ge sig ut i verkstaden att jobba. Men jag är glad för min nya tysta drejskiva, Shimpo. Har aldrig drejat på en tystare skiva.
Jag är glad för att ha några fler dagar till på azorerna..allvaret börjar på fredag igen
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Men alltså, gud så roligt att äntligen fått en andel i en verkstad. Trevliga människor och en härlig lokal. En lisa för själen. Att kunna åka till verkstan precis när jag vill. Vilken skaparlust jag har!!!
Och vi har haft en härlig eftermiddag på havet och dragit upp en hummer
Jag är glad för jag lyckades skriva klart en inlämningsuppgift på fm så jag har fått kvällen "ledig". Och så är jag glad, för imorgon är det min keramikdag i verkstan…. ska dreja muggar och skålar, har laddat flera dagar för det…
Jag har skolkat från verkstan idag. Vädret var så härligt så jag bestämde mig för att ta en lång promenad först. Det var bara det att jag gick alldeles för långt och när jag äntligen kom hem så somnade jag av utmattning, och sedan var det ingen idé att åka dit.
Men jag är glad över att jag fick njuta av den fina dagen.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag är glad för att hösten är så fin. Härlig, kylig, klar luft, en massa vackra höstfärger och goda äpplen överallt
A.M.L

Glad av att tänka att i helgen ska jag gå till "mitt ställe" o plocka trattisar
Glad av att ha kavlat ett stort fat idag.. få se om det håller men man får vara glad ändå

Glad att idag ha drejat små skålar på klös! Och att jag njöt lunchen ute i trädgården.

Jag är skitglad i dag för jag håller på och flyttar in i min nya verkstad!!!!

Och jag är så glad och uppspelt för enligt min sambo är det sista nu fixat i min nya verkstad. Han var där och drog sista avloppsröret igår kväll. Nu ska jag dit och städa och sen är det bara att börja. Hurra hurra hurra. Jag måste nog smita från jobbet redan nu. 
Så härligt att läsa alla glada människors kommentarer. Själv har jag ryggproblem sedan 4 veckor och kan inte göra mycket, det bara kryper i mig av allt jag skulle vilja. Men det är så vackert ute nu så det handlar om att njuta av alla färger och få inspiration från ER.
Snart kan man finna mycket inspiration i naturen. Hittade ett fallet löv med fantastiska färger på. Det blåser inspiration på en när man e ute å går överallt. De e härligt.

Härligt glad o trött. Nyss hemkommen ifrån en inspirerande o rolig klassresa på Öland, Kalmar, mm mm. kan nog slänga in lite foton snart….men orkar inte nu….för bara ett par timmarsedan å´kte vi ifrån en väldigt inspirerande utställning av en keramiker som inte är rädd för attt göra stora föremål o hon använder alla!!! tekniker samtidigt…frigörande!!! men, så trött så jag minns inte vad hon hette. Nu ska jag lägga mig o söva för att yippie återse min drejskiva imorgon!!!

Har haft öppet hus i min butik ikväll och mycket folk kom, sålde en del. Glad är jag för det

#18 Grodan77 - såg att du går på Löftadalens folkhögskola! Min mamma går "Bild" där och var också på studieresa till Öland och kom hem ikväll. Hade jättemycket att berätta och var också glad å jättetrött, Margit heter hon.

Oki!!! Men då tror jag att vet jag vem det är!, den äldre damen…det finns två föresten… Hon kanske vet vem Theres på keramik är! bra att hon oxå hade kul!

#21 Jepp, hon är en av dem… och jepp hon visste nog vem du är - men du brukar inte kalla dig "Grodan77" där - eller
?!
Det är rätt kul med våra nicknames här, man tänkte sig nog inte att man skulle ses i verkligheten eller ha så pass mkt kontakt så att man nästan känner varann. Jag var själv på en föreläsning av Anders Fredholm (glasyrguru) förra hösten. När vi i början stod därutanför upptäckte vi att vi var rätt många från keramik i fokus, å då var vi ju tvungna att presentera oss för varandra med våra nics… Gissa om man känner sig lite fånig när man presenterar sig som "Bregotta"…
Förra sommaren gick jag Drej-intensivkurs på Löftadalen, helt underbart!!!
Mamma trivs jättebra där och på utbildningen. Visst är det underbart att man kan få gå även om man inte är helt ung!

Glad och trött, har varit på skördefest i Hajstorp, imed kollektivet Hantverkarna kring kanalen, jättefint, massor av folk, bra försäljning och marshaller utmed göta kanal, trollskt och magiskt.
Har även varit och grattat Pappsen min, han fyllde 82 idag, min present var att jag klippte hans fruktträd, det var vi båda nöjda med, så jag är så glad över att han är så pigg och alert.

Glad att jag hittade en massa trattkantareller i går
Glad att mitt "höstmingel" i butiken i torsdags kväll blev så lyckat.
Glad att två av mina döttrar väntar barn samtidigt (babyboom)
Det finns rätt mycket att vara glad åt. Man borde nog fokusera mer på det.
Glad att jag drejat och hänklat 32 nya koppar som ska få nya färger och dekorer… det svischar runt en hel massa ideér vad jag ska göra med dem nu…
Hej allihopa!
Jag är skitglad för jag öppnade min verkstad/butik i går, och på två dagar har jag fått ihop till höstens hyror av lokalen! Jag visste väl att det går att försörja sig som keramiker! Riktigt där är jag förstås inte ännu…men snart!
Litet smakprov från Åre Drejeri finns om du följer länken på min personliga sida till blogspot.com

Jag har glad (och helt slut) för jag har jobbat 7 dagar i sträck och nu är jag ledig i TRE dagar!! Och jag ska ut till keramikverkstan.

Glad för att svärmors 80-års kalas är avklarat, maten blev god och alla gäster nöjda!
Jag är glad för att jag fått en bautabeställning och har att göra i ett par månader!
Jag har haft en så härlig helg! Har traskat från Gudhem till Varnhem längst pilgrimsleden. Vilket vackert landskap! böljande kullar, höstfärger och milsvidd utsikt. Bara lite nödvändigt i en ryggsäck att hålla reda på. Övernattade i en väldigt fin ängslada alldeles vid Hornborgasjön som lånas ut till vandrare.
A.M.L

Jag är jätteglad för att jag har fått vara gästutställare på Lerverk i Göteborg
och sålt 12 av mina rakufåglar. Jippie

Härliga fåglar.. de kan man bli glad av

#31 Verkligen fina fåglar. Grattis till den lyckade försäljningen!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
#31 Roliga pippisar! Fortsätt med det!
Idag är jag så himla glad och förväntansfull!
Jag ska iväg ikväll och titta på en keramikverkstad som är till salu… cant wait…
#35 wow, hoppas det stämmer för dig!
Tjohoooooo!
Nu är jag med en i stort sett komplett verkstad. Kan man vara mer glad än så här?
*slår klackarna i taket*
#37 GRATTIS!!! Vad får du med i köpet? Har du bilder att visa?
Grattis! Det måste vara en härlig känsla:)
_
_
Jag har inga bilder men det är mycket. Flera hundra kilo lera, två drejskivor plus en sparkskiva, en elugn, en gasolugn, tusen olika glasyrer, bord, stolar, verktyg och hyllor i massor. Och jag kommer att ha användning för allt kan jag tänka.
Idag ler jag ikapp med solen!
En nyfiken fråga..Vad fick du betala?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Just nu är jag glad och förväntansfull, min bebis har precis somnat och jag ska sätta händerna i lera för första gången på väldigt väldigt länge…. hejdå!
Glad att jag drejat färdigt beställningen på 50 vinglas.

#43 phu, det förstår jag!! kul med beställningar när man får dem och lämnar ifrån sig dem ;)

Hej på Er allihopa! Jag är glad att jag hittade hit till detta förträffliga forumet!!
Och vi är glada att du har hittat hit
_
_
Jag är glad för jag har nu bränt upp valvformen i min ugn och det höll…:D Inte för att jag trodde väl inte att valvet skulle rasa men man vet ju inte…Men hu vad plywood ryker!
Passade på och bränna upp en del trädgårdsavfall i ugnen, nerklippta pinnar sen i våras och huj vad det slog långa fina lågor i ugnen…Gissa om jag är sugen på att bränna på riktigt nu!!