Keramik iFokus

Keramik

Läst 1492 ggr
mangobango
0

Smarta kortkommandon

Har ni sett de smarta kortkommandona här på iFokus? Jag har börjat använda dem och det spar mycket på både hand och tid, tycker jag… här är dem:

Kortkommando

Förklaring

j

Hoppar till nästa inlägg i inläggslistan

k

Hoppar till föregående inlägg i inläggslistan

u

Hoppar till första olästa kommentar i en diskussion

i

Hoppar till början av inläggslistan

o

Hoppar till början innehållet

v

Öppnar popup-ruta med dina vänner (Endast IE)

f

Öppnar popup-ruta för dina sajter (Endast IE)

r

Öppnar popup-ruta för dina inlägg (Endast IE)

e

Öppnar din inkorg för privata meddelande (Endast IE)

Mellanslag

Scrollar sidan

Home

Hoppar till början av sidan

s

Bokmärker eller tar bort bokmärkning när en diskussionstråd är aktiv (Endast IE)

Pil höger

Visar nästa bild i fotoalbumen

Pil vänster

Visar föregående bild i fotoalbumet

Esc

Stänger popup

Ulla
0

Jag kommer aldrig ihåg dem, är alltför inkörd på musen, men har funderat på att skriva ut dem och lägga framför datorn. Har sett att många gillar dem skarpt.

Det här är också ett försök att underlätta för dem som har svårt att hantera en mus. (Har för mig att det finns eller har varit tal om att göra en grupp för folk med reumatism.)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

mangobango
0

Ja, eller för sådana som jag som fått musarm och måste hitta andra sätt att bete mig vid datorn. Då är kortkommandon bra. Likaså kan det ju ses som förebyggande för att inte få musarm.

I övrigt har jag touchpad istället numer. Jag rekommenderar ingen att använda en lös liten mus, en sådan där vanlig som de allra flesta har. Jag rekommenderar en "tippad" mus, dvs stående istället för liggande, eller touchpad, roller-mouse mm. Det finns en mängda andra som är bättre för arm och axlar på lång sikt.

rakuLotta
0

gud vad bra. Speciellt scrollandet är jag trött på. Mellanslag kan man ju komma ihåg!Glad

Ulla
0

Du har ju också Första olästa upptill och Upp till inläggslistan på slutet. Men jag håller med, det finns flera bra kortkommandon som jag nog ska lära mig i alla fall :)

_
_

rakuLotta
0

Där lärde du mig nåt nytt Ulla. Man kan undra om man är blind ibland…mitt framför näsan stod det ju oxåSkäms … som jag har hållit på med musen…

Ulla
0

Skrattande Du skulle bara veta hur många det är som inte sett det

_
_

KeramikeniSkredsvik
0

Suveränt, tack! Kortkommandon är det bästa som finns!

Danielsdotter
0

Jag får inte flertalet kortkommandon att fungera. Är de borttagna kanske?

Ulla
0

Ja, tyvärr. Det var alltför många som hade problem med dem. De utlöstes ofta av misstag när man satt och skrev och hade litet för bråttom. Själv använde jag dem aldrig så jag kommer inte att missa dem.

_
_