Keramikbienal
Hittade det här på Facebook:
http://www.europeanceramiccontext.com
På Bornholm hösten 2010, någon som varit där någon tidigare gång. Jag hade aldrig hört talas om det. Har inte kollat så mycket på sidan, men blir självklart sugen på att åka dit!
Jag var där 2006. Det var en upplevelse! Fantastiska utställningar, bra seminarium, fullt upp med inspiration.
Och så Bornholm själv… Jag drömmer om att flytta dit ibland. Det är en så vacker ö. Landskapet, husen, rökerierna med den goda fisken, de vackraste små städer man kan tänka sej… Trevliga människor och konst och konsthantverk i mängder över hela ön.
Att allt får plats! Den som åker dit lär inte ångra sej.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jag såg det också på facebook. Vill gärna åka dit. Jag har aldrig varit på Bornholm så det skulle vara kul att se det också. Det låter ju väldigt bra alltihopa, LenaR. Har lite fördomar om Bornholmsk keramik dock. Kanske borde ta reda på hur det ligger till egentligen
Det vore en upplevelse.

Jag vill åka dit! Kul att ha nåt att se fram emot. Vill försöka vara med på nån föreläsning/konferens också, inte bara gå runt och kolla. Jag har dessutom aldrig varit på Bornholm, kan säkert vara underbart där på hösten! Nu ska det sparas pengar!
#1 Var det svårt att hitta nån stans att bo, kan tänka mig att mycket är bokat, ön är ju inte så stor heller…
#2 Vad då för fördomar?Jag har inte sett mycket bornholmsk keramik alls, vore kul. Plus allt som är under biennalen, där visas ju allt möjligt.
Helena, kan tänka mej att man ska boka långt i förväg. Jag åkte dit för att min kollega har hus på Bornholm, så vi åkte ner en vecka några stycken, studerade keramik, åt god mat, drack gott vin och lärde oss en massa nytt.
Jag undrar också vad Sisela har för fördomar om Bornholmsk keramik!

hoppsan, ja, hehe, fördomar är ju när man föreställer sig nåt men inte vet hur de är… Jag tänker mig typ en massa troll och "massproducerad" turistsouvenirkeramik. Alltså det som görs på ön och inte det som är på biennalen. Är absolut öppen för att bli "proven wrong"
Biennalen låter i alla fall intressant. Kanske jag får med mig några keramikkollegor härifrån köpenhamn.
Sisela, om du besöker Bornholms keramiker kommer du att få en stor glad överraskning!
Fördomar är roliga, särskilt när de krossas!
En brasklapp dock: De keramiker vi tittade in hos var på förhand utvalda av min väna kollega, så turistkeramiken var kanske bortsållad.
Ulla, är det lagligt för dej att lägga in bilder på den vackra ugnsformen du köpte, eller måste du ha krukmakarens tillåtelse först?