flyt med bilder
Hur får ni sånt flyt med att slänga in bilder, jag tycker det är så tråkigt, bökigt…men ni har säkert sånadär små bra kameror som hänger kring halsen medans ni drejar och en laptopp i lerhögen.
jag ska alltid vara så omständig har ni några bra tips på lera till foto flöde med flyt?
Ta bilder med mobilen, skaffa sladd direkt till datorn och tanka över när du sitter o surfar eller nåt annat. Mycket enkelt.
jadu den går inte…men bra tips
Varför inte?
Jag fotar mycket till min blogg och den ska uppdateras hela tiden så det går i sömnen *L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
det började med att min mobil blev stulen, jag ska givetvis köpa en ny …men så kom jag på att det kändes så bra att inte vara jagad hela dagarna. jag har bärbar fast telefon hemma i ateljen och ingen täckning på mobilen i verkstaden en bit bort, så folk var alltid sura när de inte fick tag i mig. Nu får de ringa på den fasta telefonen och så får jag talefonledigt i vrkstaden det är riktigt gött.
Har du kameran liggandes i verkstaden, fina bilder är värdefullt.
Gud vad skönt att slippa telefon i verkstaden! Jag har kameramobilen som "partykamera", dvs. en jag alltid har i fickan och det funkar toppen.
Sen har jag en "fin" kamera hemma för "riktig" avbildning. E
Man kan ju oxå skaffa en liten digitalkamera med tillhörande datoranslutarsladd och förvara kameran i verkstan.
När jag köpte min mobil så tänkte jag använda den som "alltid med"-kamera. Tyvärr så är batteriet nästan alltid slut när jag ska fota med den.
Min vanliga kamera har jag nästan aldrig med i verkstan.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Nytt batteri är vad du behöver!
Jag vet.
Jag gjorde ett försök förut. Sprang runt i hela Jakobsberg och letade, men där fanns inget. Nätet kanske är ett bättre ställe?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag har alltid en kamera liggandes i verkstan. Ingen värsting men ändå en som alltid finns när man behöver den.
det är nog det enda som fungerar…sen ska det in i datorn…och så stter man där och redigerar aj jagjan tip inte låta bli att peta på verenda bild blir så trött på mig ibland.
Batterier av olika slag i original och kopia brukar finnas på Kjell o Company.

Jag fick en kamera då jag fyllde år och är så lycklig över den. Har ett förflutet i mörkerrum och det har tagit många år innan jag kunnat förlika mig med digitalvarianten men som sagt, nu är jag såld. Så enkelt och smidigt och bara att knäppa för vill man inte ha dem så är det bara ett klick bort. Bra att ha med sig också då man rör sig ute - just nu är det strukturer och linjer som jag samlar på förutom borttappade vantar men det är inte riktigt säsong för det just nu. Har ni någon aning om hur många udda vantar man kan se på en 1h promenad? Det bara dräller av dem och jag dokumentarar alla för att ge min kompis ett collage - hon är en av dem som ständigt tappar.
#14 Vantcollage, kan du inte lägga upp bilder i ditt fotoalbum? Det låter jättespännande!
#12 Det där känner jag igen, allt jobb med att pilla med bilderna. Och sen när man printar ut dem, eller ser dem på en annan dator, ser de helt annorlunda ut… 
Så oftast kör jag auto levels i photoshop, och sen går jag till edit och… vad heter det… tonar ut auto levels? Det finns någon smidig funktion där, jag tror det heter 'fade auto levels'.
Om man inte kan photoshop mycket bättre än jag så lönar det sej helt enkelt inte att göra något mer komplicerat än så! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
du har rätt#15 det är så det ska gå till.
#14 vantkollage hoppas det blir fint…risken är völ att man känner igenn några. Har en förkärlek för vackra hangjorda vantar…men för tillfället är de siglar och söker sällskap.

Jag har en kamera som jag är väldigt rädd om och inte vill ha lera i eller på. Ibland börjar jag ett arbetspass med att fotografera de saker som står på hyllorna i verkstaden. Och går upp med kameran innan jag tar fram leran. Det kan vara olika stadier av halvfärdigt till helfärdigt. Dessa fotostunder är ofta om jag inte har någon direkt inspiration till skapande men framfrallt de dagar då det är ett vackert ljus.
Vissa kvällar är det helt magiskt ljus i trädgården, och då passar jag på att ta jag ut färdiga alster för fotografering.
Jag tömmer kameran nästan varje dag in i datorn.
Om någon har sandalcollage så saknar jag flera stycken i storlek 26.
Lena P du har fått en stor beundrare, jag vill vara som du…