Keramik iFokus

Keramik

Etiketterböckertidskrifter
Läst 2392 ggr
[rolnor]
0

Litteratur

Fick hem senaste numret av Ceramics Monthly, mycket läckra saker, jag blir ödmjuk och full av beundran, tycker själv att jag är nöjd med en del saker jag gör, men ser att det finns andra som når längre än jag, bara att acceptera…

Läser ni andra något som inspirerar?

LenaR
0

Jag går mest på utställningar för att hitta inspiration. Fast en del lämnar tidningar i verkstan, allt från Svenskt konsthantverk till Elle interiör. Jag blir ofta ödmjuk…

Du gör ju läckra saker själv Rolnor! Jag gillar dina glasyrer. Och visst är det en sporre, att man kan göra så mycket olika saker med lera och glasyr?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

helenahenstedt
0

http://www.intoceramics.com/

Den här har jag just hittat, har inte kollat något alls om det är bra. Tycker det är jobbigt att läsa så mycket på skärmen. Av samma skäl blir det inte av att jag läser svenska Slicker.

Läser själv Svenskt konsthantverk och Form. Är inte jätteförtjust i nån av dem, men har dem ändå. Framför allt Svenskt konsthantverk tycker jag är viktig att den finns.

Det finns en annan tråd om det här där jag nämner att jag skulle vilja ha norska Kunsthåntverk och Ceramic Review.

Inredningstidningar överlag, Hemslöjden och fackböcker. Kollar en del på hemsidor också.

Rozzy
0

Tack för tipsen.

Jag tycker det är kul att titta på andra konstnärer och deras utställningar.

[rolnor]
0

Tusen tack LenaR, det värmer alltid lika gott!

poja
0

Precis som HelenaLindb prenumenerar jag på Svenskt Konsthantverk av samma anledning. Den har haft stora svårigheter att hålla sig vid liv. Vet inte hur det är just nu, men det är som sagt viktigt att den finns. Hur många liknande finns det i Sverige?

[rolnor]
0

Fick septembernumret ac Ceramics Monthly, var en mängd underbara saker, flera fanns i "undergraduate showcasre" sen gillade jag Lorna Meadens fantastiska saker i porslin.

Någon annan som har synpunkter på september-tidningen?