butiksskyltning
Hej!
till helgen är det min tur att göra en "egen" skyltning i vår konsthantverksbutik Blå Snigel i Falun, jag grubblar fram och tillbaka på hur jag ska utforma den.
Tänkte att ni kanske har jättebra tips och ideer för att göra en bra skyltning? Skulle vara jättekul att se en bild från era skyltfönster!
Här är en bild som både är ganska gammal och lite suddig, men kanske ändå kan funka som idé.
Då, i mitt gamla butik hade jag ett rätt stort skyltfönster som låg vid bästa affärsstråket i stan. Själva butiken/vetrkstan låg skymd runt hörnet och in på gården, så då var ju skyltiningen extra viktig.
De ekonomiska resurserna var dock inte så stora, så det blev ofta naturmaterial eller lite vad jag råkade ha till hands. Här är bakgrunden lite överblivna tapetrester och en ommålad pinnjalusi. Tänkte ofta ut något tema efter färg eller säsong att spinna på.
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Fin skyltning! jag ser tanken bakom där… Naturen är ju alltid trevlig att plocka in. Ska fundera på vad som är lämpligt så här års.
Jag har tänkt "mycket färg" eftersom det mesta jag gör är vitt. Det skulle vara kul att se hur ni andra har det i skyltfönstren!!
Ingen mer som har nån bild eller tips på ideer?