Julpynt?
Har ni pyntat i verkstan?
Vi brukar pynta lite i samband med julmarknaden, och sen blir det alltid kvar en del.
I år satte Kerstin upp nya gardiner med galna röda mönster, som förändrar ALLT. Jag älskar dem…
Särskilt i mitt fönster, där de passar bra till mina gröna kubkrukor med hyacinter och minijulstjärnor.
Hur ser det ut hos er?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Ursäkta bildkvalitén, jag blir visst aldrig rik nog för att köpa en bra kamera… För ni ska inte tro att det är fotografen det är fel på! 

Vilka roliga krukor!
fina! .. hur det ser ut hos mig?….. vill du inte veta 
Tog mig 6 år att få gardiner i vardagsrummet, så i verkstan lär det nog alldrig komma några. Däremot har jag skjutit upp dubbla lager bubbelplast framför fönstren i verkstan för att spara på värmen 
Vadå pynta i verkstan ..räcker det med butiken
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#6 Självklart
krackeleringarna i den vita glasyren syns tyvärr inte på bilden.

Nja sällar mig nog till pyromanen, vi har bott här i 15 år och än är det inte gardiner i alla fönstren inne, men faktiskt en liten julstjärna i verkstaden, så det är lite pyntat iaf!

Vet inte vart i vekstaden(fd källar badrummet) jag skulle få plats med pynt??? kanske en ljustake på toastolen
#9 Många glömmer taket, där brukar det finnas många fina kvadratmeter med outnyttjat utrymme! 

I min verkstad har jag satt upp en halmstjärna som sprider mysbelysning både inne i verkstan o utanför. Sen har där visst hamnat en amaryllis oxå. I butiken lite eneris, ett par vita julstjärnor, adventsljusstake m mossa… Inga tomtar o inga gardiner. Sen bjuder vi på juligt fika, denna helgen blir det lussebullar som jag bakade igår. Förra helgen bjöds det saffranspannkaka. Också en slags pynt…

Jag har iallafall julstädat i dag !
Barnkeramik gruppen skall ha utställning den 21 så jag tänkte att om jag julstädar nu kanske jag kan tvinga mig själv att vara ledig några dagar (och julpynta, julbaka, handla julklappar eller slappa lite…). Får se hur det går med det.

Jag har "pynt" i taket! Dock ej julpynt. Över platsen där drejskivan står har jag målat en husgud!
Min verkstad är ganska "hemlig", inga besökare eller försäljning eftersom den är liten. Däremot julpyntar och laddar vi med julsaker vi i butiken så klart.