Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 2688 ggr
Vavrakeramik
0

Julafton

Är det fler än jag som inte kan låta bli en liten iFokus koll på självaste julafton?

Skriv en hälsning i så fall.

Här smälter de ynka cm snö bort nu.  Men i princip resten av Sverige har en helvit jul gissar jag.

God Jul från mig i Vävra /helen

Vanja-K
0

Jag kunde inte heller låta bli att kika in.

Vi har i Stockholm snötäckt, men det är omkring nollstäcket. Man får väl vara nöjd. Det var flera år sedan vi hade snö på julafton.

Ha det bra alla! Ät , drick å må gott!

abbis
0

Jag är oxå inne och kikar.Har precis städat klart och gubben lagar all mat till imorgon.Idag är vi själva och hinner rå om varandra!Ska baka lite pepparkakor senare..

ha de bra

aaaaabbi

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
0

Jag är här.

pyromanen
0

Man passerar väl datorn även idag… i alla fall fram till gästerna kommer Flört.  0-gradigt, men gott om snö, vi fick nästan 3 dm för ngr dagar sedan. Barnen är ute o bygger snölyktor och på förmiddan var vi i pulkabacken. Knytkalas är en genialisk uppfinning, då är det så LUUUgnt.Glad

ijonsson
0

Läget helt under kontroll och väntar nu på Kalle o kaffe. Gott om snö och ca noll grader. God jul på er!

Ulla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan inte heller hålla mig härifrån. Låtsas att sajten behöver tillsyn, men egentligen är jag bara nyfiken på vad som händer.Glad

Här är det underbart vackert med ca 25 cm lätt gnistrande snö. När jag tittade på termometern så var det bara en grad kallt. Jag hoppas att det inte börjar töa.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

L.A.E
0

Man måste man allt titta  in lite på sajten. Fick ett meddelande från en keramiker i Australien som har problem med att skydda sig mot skogsbrännder.Försöker att hitta på ett bra sätt att spruta vatten på huset om det skulle börja att brinna.Steven skriver att hans dricksvatten cistern nu rymmer 100 kubikmeter och hoppas att det räker.

Sommar är bäst tycker jag vinter allt för kalt.

lerfan
0

Var tvungen att titta in och kolla ett recept när tomten varit här. Fick en fin liten precisionsvåg så nu kan jag göra massor av roliga glasyrtester.

Hoppas tomten hittat till er alla.

God Jul

kinnekulle
0

Gott slut får man väl börja med nu! Vi var hemma så sent igår, så det blev ingen kik på sajten, men väl idag! Just nu är det runt nollan och det snöar lite, vi skall ut och ta en prommis snart, det är så himla skönt att komma ut. Visst är det bra med knytis på julaftonen, tänk att stå med allt själv å vart skall man göra av all mat som man från början vojjade sig över att det inte räkte, behöver ju ha ett kylskåp stort som en container!! nej det är ett bra beslut.

Tomten kom till oss oxå å vi hade varit så snälllal så, tyvärr glömde han av att jag var keramiker, däremot trodde han nog att jag var bibbliotikarie å de e ju int fel det heller.

Ha en riktigt go fortsättning på julen och var föriktig på vägarna, jo en grej till som jag/vi är så glada för, vi har nämligen haft två fasantuppar här i två år nu mest på vintrarna, sedan har de skaffat sig fyra !!! fruar, eller så är det barn, ja hm vi skall inte gå in på hur detta förhållandet är, men iaf, vi köper mat och lägger ut i mängder känns det som, klart att alla hjortar hjälper oxå till, men idag, juldagen 2009 hade vi åtta st fasaner här under vårat matställe, viss är det fantastiskt, tänk er åtta vilda varelser, som är så skygga att det flyger bara man går förbi fönstret inne. det värmer i hjärtat!

Skickar med en bild på hur det brukar se ut under fågelmataren, ända tills hackspetten tröttnar på de fyrbenta och ger dem lite hackande här och var då hoppar de iväg