Fackelkampen, helt ot
Eurosport drog igår igång tävlingen Fackelkampen. Den går i korthet ut på att tända en fackla och hålla den brinnande fram till OS-invigningen den 11 februari. Man kan hjälpa sig själv och sina lagkamrater och sabotera för andra.
Det är i allra högsta grad en lagtävling då varje röst som läggs på en tävlande i ett lag också tillfaller hela laget. Det innebär att om 100 personer från iFokus skulle vara med och tävla och varje dag rösta på varandra så skulle det samla 10.000 poäng till laget.
Dessutom kan man faktiskt rösta utan att vara inloggad!
Första pris i tävlingen är att man får ge 30.000 kronor till en valfri välgörenhetsorganisation. För iFokus valdes Läkare utan gränser.
Som en bonus kommer Eurosport dessutom att köpa annonsplatser hos den community som lyckas bäst vilket för oss skulle kunna innebära att vi får pengar till att köpa en ny bättre webbserver.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag klickade några ggr, hoppas det blev rätt!
Har tännt en egen fackla också, Rolf.
Jag ska gå och klicka på dej. Heter du rolnor där också?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Äh, jag gick dit och hittade en Rolf som fick min röst. Hoppas att det var rätt. 
_
_
Tack! Det var min fackla!

Jag har klickat som skjuttsingen o tänt en fackla. heja iFokus.

Så nu har jag kickat som hejsan och tänt en egen, vad klick vi har!!!Kanske skulle vi kunna ta hem det här!!
Har varit inne och klickat på era facklor
Kunde tyvärr inte klicka på din Vävrakeramik. Hittade inte den, har du någon annan sign och isåfall vad så skall du få ett klick du också
Visst är det beroendeframkallande? Jag har svårt att sluta innan jag är säker på att jag klickat på ALLA facklor, och det tar tid det! 
Det är lång tid kvar. De andra har nog inte hunnit komma igång ännu. Så än är ingenting vunnet. Kul med en så bra start i alla fall. 
_
_

Wabisabi- jag skrev mitt namn Helen Kainert på min fackla.
Nu har jag klickat alla iFokus facklor. Men nu måste jag sova.

Så där ja, nu har jag klickat för alla iFokus flammor, tror jag, många är det och det tar en stund, men nu har alla fått 24 nya timmar!
Kanon!
Vi ligger ju bra till.
Nu har jag också en fackla, Godsägare heter jag så klart!
Inte nog med att man måste kolla lite på keramiksajten nu har man fått en last till, klicka på ett antal facklor så att de inte slocknar
Kollade för skoj skull på rankingen och de första 168 facklorna är från ifokus
Imponerande!!
MIN HÖGERHAND! Jag klickade på alla iFokusfacklor från a.erixon till zadeira, och nu håller min högra handled på att domna bort…
Ny server vore bra, men gör jag om det här nio dagar till kommer min hand att trilla av! 
Bra jobbat Lena!
Jag tänkte göra precis som du men vi tog ju aldrig slut vi iFokus-facklor!
Väldigt skoj är det och det ser väl ut som om vi går en promenadseger till mötes?
Puttar upp tråden så att vi inte glömmer av den
Jomenvisst, jag är med och klickar. 
_
_

Knasigt vanebildande…
Hur gör man för att klättra i rankingen?
Du klättrar när andra klickar på dig. Man behöver inte tända en fackla själv för att göra det.
Sedan verkar det som om folk med bild klättrar lättare än de som är mera anonyma.
_
_
Anledningen att jag länkade till Ullas fackla var förstås så att alla medlemmar på keramik ska gå dit och klicka upp Ulla förbi alla andra iFokusvärdar.
Haha!!!

Det var ju snällt, men jag tror inte att det fungerar så. I regerna står något om en final mellan alla som uppnått en viss ranking. Om det fortsätter på samma sätt som nu så lär det bli ganska många. 
_
_
Det kommer bara att bli iFokusmedlemmar i finalen… Hihihi! 
Jag verkar redan ha max i rankingen, i nuläget 217/217.
Sen kanske det är avgörande för hur många klick som fått en dit?
Jag klickar på min godsägare två gånger per dygn, en hemma och en på jobbet. Och så självklart på en massa andra ifokusar!
http://fackelkampen.eurosport.se/torches/373
He he… Reklam var det, eller hur? *ler
Jag klickar frenetiskt nu för att vi ska passera 70 000 klick!
Jaaa! Nu passerade vi 70 000 klick!

Va- så man får göra reklam i denna tråden ;-)
Här är jag - hjälp mig!
Jisses!
8302 klick sedan i morse då jag kämpade oss upp till 70000 klick!
Bra jobbat, de andra lagen borde väl nästan ha gett upp vid det här laget?
Jag klickar på alla facklor varje dag (är man snabb kommer inte den irriterande dela-rutan upp), men reklamen var tänkt för vår Sajtvärd Ulla och inte för någon annan…
Om alla medlemmar här skulle klicka dit och stöda hennes fackla skulle hon få över 1000 klick, all in one go!
Det här är inte en tävling mellan iFokus och andra sajter längre, nu är det värdarna det gäller - vem har medlemmar som ställer upp i nödens stund! 
(Klart ni får länka till era facklor om ni tycker att ni behöver det!)
Nej, nej, nej, det är inte bara värdarna som gäller! Alla är med på lika villkor. Jag deltar enbart för att hjälpa laget. 
_
_

Nu har jag oxå klickat så jag nästan fått tennisarmbåge :) o tänt en fackla, under mitt alias här http://fackelkampen.eurosport.se/formurlera.fackla men vet inte varför men jag fick tyvärr inte till så att min bild syns :(
Nu har vi över 80.000 klick medans nästa ligger på drygt 3000, otroligt!

Å jag nu har jag oxå satt igång å klickat!
Har tänt en för laget jag med - http://fackelkampen.eurosport.se/torches/568
Herregud vad många ifokusar som är med!!! 

Tackar! Å jag håller på att klicka jag med ….
Beroendeframkallande var det väl någon som sa… Jepp - helt klart!
Jag har också testat att klicka snabbt men då verkar inte tiden öka? Är det jag som kollar slarvigt eller är det så att man måste vänta på den däringa irri-rutan?
För mig funkar det att klicka på alla 10, men det fungerar bättre med IE än med Firefox.
Jag måste också vänta på den där irri-rutan och inte nog med det man måste ju klicka ner den också
Man kan klicka på alla 10 med Firefox också. När man tvekar kommer klickrutan upp. Den visar sista man klickade på men alla registreras.
_
_

Puttar upp denna så att vi inte glömmer det såhär i sluttampen! Håll ut och klicka på!!!
Nu är nog kampen avgjord. Till och med jag törs tro på seger trots att jag sällan tar ut något i förskott. 
_
_
Ja, jag sitter i en stuga i sälen och har oxå tänt en fackla, sent omsider….. Va kul att så många hakat på.
hip hip vad duktiga ni varit!!!!