Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 2854 ggr
LeWE
0

Påsk

Vad gör ni i påsk?

Jag ska försöka slita mig från verkstan och fixa hemma, städa ute (fult nu när snön smält) sova längeFlört träffa barn och barnbarn, äta gott och kanske bränna lite Raku om vädret tillåterCool

Vanja-K
0

Lissabon nästa!Cool

Önskar er alla en trevlig påsk!

Månvind
0

Dreja som en tok! Det är snart sommar…

rakuLotta
0

Lissabon låter inte helt fel Vanja-K. trevlig semester:-)

Vi ska göra make-over i dotterns rum så det blir att tapetsera, måla och fixa så att det står klart till hennes födelsedag den 12:e. Hinner nog tyvärr inte med nåt keramikande fast att det suger rejält i raku-tarmen nu när snön e borta.

Ha en riktigt härlig Påsk allihopa!

GladLotta

LeWE
0

Önskar er alla också en bra påsk Glad

pyromanen
0

Vara nåt litet social kanske, men vara mycket i verkstan. Om snön smältar lite till så man kan färdas i trädgården utan att få snö i stövlarna så behöver det dras ihop mängder med grenar (och halva träd) som knäcks av snön.  Blir nog en stor majbrasa iår.  Inledar dock påsken imorgon med årets första vedbränning, blir dendär lergods-blomkruks-experimentbränningen jag skrivit om redan för länge sedan… det tog lång tid att komma från prat till full ugn… all kyla och snöskottning tog mycket plats och tid… men NU ÄR DET VÅR!Glad

Glad påsk allihopa

LeWE
0

Vanja!! Lissabon.. häftigt.. hört att det finns mycket kakel där att se!! Glad

Elta
0

Sovmorgnar, konstrunda på österlen, ägg med tjocka släkten och så godis i mängder.Skrattande

[rolnor]
0

Grilla Lamm, dricka gott öl, en äggmacka med rom kanske?

Glad Påsk!Glad

Månvind
0

Glömde önska alla Glad Påsk!

abbis
0

Jag ska vara leeeeedig..sjukt trött på folk!

Glad Påsk

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ulla
0

Precis hemma från en tur till Norrbotten. Det surrar i skallen efter 12 timmars bilåkning. I morgon måste jag ta itu med röran som blivit den senaste tiden.

Man kan väl fortfarande önska Glad Påsk? I alla fall så gör jag det nu. GLAD PÅSK!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Vanja-K
0

Ja, I portugal är hela husväggar klädda med snyggt kakel. Har varit  bl.a i Evora. Medeltidsstad, med hur många katedraler som helst. Centrum för keramikframställning.

Se tråd; 15 kg lera.