Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 2210 ggr
[rolnor]
0

Första krukan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild av mitt första keramiska alster, innan jag lärt mej hur man drejar, kul att ha det kvar. Det är lergods och glasyren är nog färgad av nickel eller krom, minns inte vilket. Vore kul att se era nybörjarsaker!

Vanja-K
0

Ja, men den var väl fin Rolnor. Kul att du har den kvar. Ska leta i mina bilder också.

abbis
0

Kul tråd ska fota …

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[rolnor]
0

Tack, den är kanske lite naivistisk?

Månvind
0

För att vara första krukan är den ju riktigt fin roinor!

Min första var tänkt en tekopp men blev en väldigt liten espressokopp, 1 cm tjock på ena sidan och 3mm på andra – men lika salig och lycklig var jag för det Glad Jag var 30 och hade aldrig suttit vid en drejskiva innan.

Godsagare
0

Min första kruka var en ko, som ser ut som ett får… Tungan ute

Jag har dem kvar, gjorde ett gäng i olika storlekar.

[rolnor]
0

Ja det brukar bli pennställ eller askkoppar första gången, en variant är "nyckelskål" som mina brorsbarn gjorde…

koko
0

Min 4-åring fick dreja för första gången i veckan. Liiite hjälp fick han. Det skulle bli frukostskålar sa han. Jo, jo Skrattande

[rolnor]
0

Ja det är kul med barn, dom har ibland ambitiösa planer och underskattar svårigheterna, ganska charmigt…Flört

koko
0

Ja, påminner mig själv om det ibland när jag "neggar" mig själv lite.

Självklart ska frukost serveras i hans "skålar".

Doriz
0

Min verkstadskompis brorsbarn tillverkade en spännande sak då han som fyra-femåring var hos oss i verkstaden. Vid frågan vad det var svarade han med självklarhet: En boxningsmatch! Och det borde vi ju verkligen ha kunnat lista ut …

[rolnor]
0

Ett av mina brorsbarn gjorde "en motorbåt" inte helt enkelt att se vad det föreställde…