Mjuka stämplar
Jag har funderat, jag brukar ju göra stämplar i gips eller lera.Och det funkar ju bra på platta ytor, men om man vill stämpla på en rundad form uppstår problem.
I Cebex sista utsick såg jag att dom hade en ny kurs där det bla var en bild på stämplar där dom stämplat ett mönster på en flaska. EN sorts mjuka stämplar. Någon som vet vad det är för material som dom använder? Och om man kan gjuta stämplarna på samma sätt som gips ungefär?

Jag blev också nyfiken på de där skum stämplarna.
Har ingen aning om hur de är gjorda.
Ja, man blir ju jättenyfiken. Tyvärr har jag inte råd att anmäla mej till den också.. Suck. Jag har redan satt upp mej på 2 kurser den här våren.

Det skulle vara väldigt roligt att höra om nån gått kursen, hur den är och om den är värd pengarna.
Vi får väl höra sen, den är ju helt ny tror jag det var. Lite kul att dom utökat sortimentet med flera kurser och desstom numera i Göteborg. Inte en dag för sent.

LLåter som om att det är silikon. Vet att Cebex kör nån kurs i just silikon.
Materialet heter Vinamold och är en massa som man smälter i ugnen till en viss temperatur som jag inte kommer ihåg nu men ring till cebex så kan de säga exakt. Man kan göra stämplar som är mjuka och som går att vika runt kanter. Det är väldigt mjukt. Lycka till!
Aha, är det Vinamold, då vet jag. Tusen tack, Frykis. Vad kul,nu fick jag genast massor av nya projekt att testa..