Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2831 ggr
solei
0

att sätta pris

Jag är en glad hobby-keramiker, men ibland blir det lite säljande.

Och det svåraste är PRISET.

Jag vill inte dumpa marknaden med låga priser och inte heller vara för dyr.

Har svårt att vara ute på "stan" o kolla.

Finns det möjligen en sorts prislista, som kan ge ett ungefärligt lämpligt pris?

[rolnor]
0

Jag säljer en så länge mest till släkt och vänner.

Jag sätter pris väldigt mycket efter vad jag känner för en sak, sen storlek, en stor, i mitt tycke fin grej kostar mer. Sen kan det bli extra om det t.ex. är kristallglasyr på som kräver extra miklande med en fot vid glasyrbränning. Mina priser hamnar nog ofta runt 250-600:-, men som sagt det är kompispriser och inget jag lever på.. (ännu!!)

pyromanen
0

En "prislista"saknade jag också då jag började sälja, men jag tror inte det finns, hittade i alla fall ingen. Det är nog rätt svårt att göra en också eftersom det är så mycket saker som kan variera.

[Solbacken1]
0

För ett antal år sedan fanns det en från Blås&Knåda. Den gav ju iallafall en uppfattning av vad man då kunde ta i Stockholm.

[rolnor]
0

Jag föreställer mej att dom har en saftig hyra där på Hornspuckeln…

solei
0

Vad tar ni för en vanlig enkel kaffemugg, drejad med draget handtag, stengods tex.

en salladsskål som rymmer 2 lter cirka

cirka mugg;100:-? 200:- ??????

salladsskål 300:-, 500:- ?

?????

solei
0

Lite kul Rozzy är just inne på samma fråga!

Pris.

Rösterna har tydligen hamnat mellan 120:- -140:_  det är väl rätt vettigt , om det inte är något extra, eller?

pyromanen
0

Rozzys tråd är gammal, men jag lyfte upp den för återanvändning Glad

pyromanen
0

En drejat enkel stengodskaffemugg med draget handtag kan ju vara väldigt olika.  Från klumpig till att man tappar hakan av beundran över drejarens skicklighet.  Glasyren kan vara allt från väldigt trist till en fantastisk upplevelse…

Jag tycker 120-140 är alldeles för lite för en välgjort mugg!  I  konsthantverksbutiker jag känner till ligger kopp-priserna mellan ca 160-230 kr. Och om det ska vara möjligt att få det att gå ihop (vilket det troligen änd inte gör, men i alla fall i teorin Skrattande) då är det inte för mycket.

susanne.k.wall
0

Jag tar 190 kr för en kaffemugg och 250 kr för en temugg. Salladsskål skulle nog kosta från 600 kr och uppåt beroende på dekor och utförande.

solei
0

tack för intresset..tycker jag fått lite hjälp på vägen!

Vavrakeramik
0

Lattemugg utan öra med påsatt hjärtan 150:-

Kaffemugg m öra 170:-

Temugg 190:-

Jag säljer i Göteborg nu och de muggpriserna känns helt okej, fast det är inga mönster eller avanserat, vanligt elbränt. Håller med om att prissättning är supersvårt, det tycker jag fortfarande.

solei
0

tack igen vävra