Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2054 ggr
VidarBerg
0

Tips på Mässor / Marknader

Hej!

Jag är rätt ny på att satsa seriöst på keramik och inte bara ha det som en hobby. Jag är dessutom nyinflyttad till gotland och södra sverige över lag.

Jag undrar om det finns någon som har tips på vilka mässor och marknader i krokarna där keramik säljer (och om det är ngt. man bör undvika). Med "krokarna" menar jag främst gotland, stockholm & östra småland men hela södra sverige är intressant.

[rolnor]
0

Gränsö slott, Huseby, Wapnö, men där är det nog fullbokat vid det här laget, sen vet jag inte om "vemsomhelst" får vara med eller om man måste bli inbjuden eller ansöka.Glad

agraff
0

Hej Vidar! Detta är din folkuniversitetskompis Eva…så kul att du hittat hit! Härligt att höra att ni installerat er på Gotland och att du funderar på keramiken igen.

Har dock lite dåligt med erfarenhet av mässor söderut av geografiska skäl. Stod dock i sommar på Fårösunds marknad och den var ganska bra. Jag har varit med ett par år och tillslut får man en del stamkunder som kommer igen vilket är skoj. Ett annat år åkte jag och en kollega till Taxinge slott utanför Södertälje på julmarknad. Det sas att et skulle vara en riktig bra marknad men jag håller inte riktigt med. Vi fick en dålig plats och försäljningen var så där.

Ett tips kan ju vara att börja i närområdet på någon mindre marknad så att det inte blir så dyrt att delta.

Lycka till!!

VidarBerg
0

Hej Eva!

Jo, vi har flyttat in ordentligt och jag har hyrt in mig i en verkstad varannan vecka över vintern, det är kalas!

Kul att stöta på dig Glad och tack för tipsen, skall kolla upp. Till att börja med är det julmarknader på Gotland jag skall satsa på.