Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 3663 ggr
[rolnor]
0

Sekunda!!?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har rensat ut saker som jag tycker är lite halvdana, mest för att få plats med nydrejat. Dom här sakerna har jag inte lagt så mycket tid på utan dom är drejade under en tid när keramiken var enbart tidsfördriv. En del är rätt OK.

Tycker det var kul att se dom i dagsljus!

[rolnor]
0

En bild till;

[rolnor]
0

Ännu en;

Tofu
0

Vilka häftiga alster.Hittade flera som jag skulle vilja ha.Gråa,gröna, svarta..ObestämdSkrattandeCool

LenaR
0

På bilderna syns det inte att de skulle vara sekunda. Snygga glasyrer!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Tosabiten
0

Snygga alster! jag gillar glasyrernaSkrattande

[rolnor]
0

Tackar! Några kronor kanske jag kan få för dom…

Temmoku blir fin i dagsljus, regnet har tvättat bort dammet från dom, glansen kommer fram…Glad

[rolnor]
0

En orsak att dom blir lite andra sortering är att jag inte varit så noga med att göra snygga fotringar…

Vanja-K
0

Vilka fina "halvdana" saker!

[rolnor]
0

Tackar igen! Såklart la jag ut bilderna för att få lite bekräftelse, men det är svårt att veta var man ska dra gränsen för vad man "vill stå för" som keramiker???!

agraff
0

Men snälla nån…de är ju jättefina saker! Ser inte alls sekunda ut…

[rolnor]
0

Tack igen för feedback!Glad Ska kanske fixa en hylla för lite "billigare" saker, vill bli av med dom nu när jag kommit igång med drejningen på allvar..!

[Ante333]
0

Fina saker jag tror att det du tycker e skit kanske folk tycker e riktigt bra.. jag har fått tänka om nu efter denna sommaren.. för perfekta enligt dej har kanske inte det där extra… en enkel fotring… folk vill se att det är hantverk visa det då

[rolnor]
0

Tack, jag tycker inte att dom är "skit" men kanske inte så drivna i formen och tekniskt bra, men ni har alla fått mej att omvärdera dom, tackar igen!Glad

LeWE
0

Jag har en korg där jag lägger sånt jag inte är så nöjd med till reducerat pris men ibland när en del vill köpa nåt därifrån undrar jag  "vad var det för fel på den?"Obestämd

[rolnor]
0

#14 Hur mycket sänker du priset på dom?Glad

Marang
0

Har läst hela linan här. O minns hur jag efter en utställning tittat på en grej o undrat " hur tusan kan den här vara osåld som är så jäkla fin". Har hänt flera gånger. Är ju motsatsen till det som säjs ovan, som vi alla har erfarenhet avObestämd

[rolnor]
0

Ja, smaken är som baken (hårig??)…Glad

tillyvonn
0

…så fina glasyrer..

formerna …jag tänker;.. livmödrarObestämd

[rolnor]
0

Tackar, det var en intressant tanke.Glad

lerfan
0

Fina grejer som du säkert kan få sålda. Ser härligt ut när de står tillsammans i en brokig samling.

Bränner du i en elugn?

/MT

[rolnor]
0

Jag bränner i en El/Gas-ugn, alltså reducerande.Glad