köpa ugn
Hej!
Har gått keramikkurs i sex år har egen drejskiva och har köpt en begagnad ugn via blocket där automatiken visade sig inte fungera. teglet och elementen verkar bra. Skall man satsa på en ny automatik och försöka sig på att montera den själv eller är det så svårt att det är bättre att köpa en ny ugn? Som ni förstår är jag en riktig..
nybörjare
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Om ugnen för övrigt är i bra skick, och inte för liten, kan det vara värt att satsa på en ny automatik. Att själv montera och koppla in den låter inte som någon bra ide, eftersom här finns en del fallgropar, som t.o.m. utbildade elektriker trillar i…jag menar nu inte att det är 'svårt', men man måste veta vad man gör, om man vill få det hela att fungera bra. Att anlita en fackman inom området kostar inte mer än en 'vanlig' elektriker…snarare mindre, eftersom jobbet blir snabbare utfört, och blir 'rätt' på en gång…
Men….har du konstaterat att din automatik verkligen är trasig…?….inte så sällan beror 'felet' på något annat, som ofta är lätt att åtgärda. Döm inte ut automatiken för snabbt, utan se till att få det hela kontrollerat ordentligt.
Om du PM:ar mig, kan jag hjälpa dig med några telefonnummer.