priser
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hujedamej vad dyrt det har blivit att handla. Gör ju inte det så ofta eftersom min produktion inte är särskilt stor. Nu var jag dock iväg och hämtade 25 kg svart lergodslera till nya blomkrukor med fat och blev lite smått chockad av att 1 kg kostade 18,56 kr per kilo. Det gäller att vara rädd om leran. Utan moms kostade den nåt på 14.00 kr- bara det tyckte jag var dyrt. Sist jag handlade såg jag priser på mellan 6.00 kr till 12 -13 kr sådär. Hur som helst, vill man ha handgjorda krukor till sina blommor så är det bara att betala. Längtar efter att få börja dreja, snart är det nog varmt nog i min friggebod.
Passar på att tacka för att det inte är nån reklam mellan inläggen - om det nu bara är tillfälligt eller hur det är - men det är så mycket skönare att slippa flippet i ögonen hela tiden. Kan inte vara bra för nerverna. Varken på stora eller små.
Mvh Monica
Jag undrar lite över kobolt i skålar. Lägger lite frysta blåbär i botten på min frukostskål och tinar dem i mikron en pytteliten stund. Ibland fräser det och gnistrar, ibland inte. Idag gnistrade det och skålen jag använde är en som jag gjort själv. Glasyren är rosenkvarts som jag köpt och sedan blandat i lite kobolt. Har inte tänkt på vad de andra skålarna varit för ena. Har ganska många olika. Nu undrar jag dock om det kan vara giftigt med kobolten. Jag vet att det är en oxid men resten i glasyren vet jag inte vad den består av.
Vet ju att man inte kan använda metaller i mikron annars vet jag inte vilka mtrl som kan ställa till det.
Är det nån som har en aning om detta?
För att det ska hända något med materialet så måste det vara elektriskt ledande eller vara vatten. Jag förstår inte hur en metalloxid skulle kunna reagerara så i en mikrougn??