Keramiktidning?
Jag funderar på att prenumurera på någon keramiktidskrift!
Har i några år haft Claytimes men slutade med den för ca 1 år sedan - tröttnade på den mkt "amerikanska" inriktningen (om man får säga så…)
Vad skall man satsa på, vill ha någon som ger inspiration och tekniska tips/idéer.
Har kikat på "Ceramic review", "Ceramik arts and perception" och "Ceramic technical". Erafarenhter av dem, någon?
Har ni något bra förslag? Vad prenumurerar ni själva på?
Tacksam för tips!
Ceramic Review är min favorit, eftersom den är mångsidig.
Jag har haft Ceramic Arts and Perception och Ceramic Technical och tyckte väl att de var ganska bra. De skrev om en del skandinaviska keramiker också, inte bara amerikanska. Men man tröttnar på dem också efter ett tag. Just nu prenumererar jag inte på någon tidskrift, kanske dags att göra det igen ett tag. 
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Som den vedbränningsentusiast jag är har jag givetvis The Log Book. Det är en publikation som behandlar vedbränd keramik.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har haft Ceramics Monthly, tycker den är mycket inspirerande, men det är surt att det är så mycket reklam i den, synd..

Tack för alla tips! jag har inte riktigt bestämt mig än men skall kika lite närmare på de som ni har förslag på!
Ceramic Review är ju en till. Du kan ju kolla runt här lite om det är ngt för dej.
http://www.ceramicreview.com/default.asp
mer engelsk än amerikansk keramik i alla fall
keramik magazin
Har bara erfarenhet av spanska Ceramica. Den har en hel del från de engelsktalande (översatt). Det blir lite blandat o lite från fler andra mags. Förutom en del europeiskt. Och sydamerikanskt.
En rolig nättidning:
**www.ceramicartsdaily.org
**
Bli gratis medlem o få tillgång till mängder av videoinstruktioner.
Vad roligt med alla tidningstips:) tack från mej med, ska kika på dom:)

Tidskriften Svenskt Konsthantverk finns ju men den förutsätter jag att alla på det här forumet har.

Ja Svenkt konsthantverk har jag och den gillar jag jättemycket. Väldigt mysig o bra, rekommenderas!